נשים מעצימות נשים- מיכל סני, מנהלת פרויקטים בחברה הכלכלית לחיפה בראיון מיוחד לפרויקט יום האישה 2023 ברשת ניוזים

"בשוק העסקי, עדיין קיימים פערים, אחוזי העסקים בניהול נשי, נמוכים משמעותית, וגם השכר עדיין לא שווה במשרות – שזה רק מחזק את הצורך בהמשך הפעילות." מיכל סני

מיכל, ספרי קצת על עצמך ועל העיסוק שלך…

מיכל סני, כיום מנהלת פרויקטים בחברה הכלכלית לחיפה, מובילה בשלוש השנים האחרונות, את פעילות קידום העסקים בעיר, ואת פרויקט "חיפה קש בק", של החברה הכלכלית, שמטרתו עזרה וקידום עסקים חיפאיים ותרומתו לכלכלה החיפאית עומד כיום על 50 מיליון ₪. בעברי בין היתר, שימשתי כמנהלת שיווק, מכירות, שירות לקוחות ופיתוח עסקי  במגזר הפרטי בארץ ובארצות הברית.

האם לדעתך יש צורך ביום האישה בימינו? מה המשמעות שלו בעינייך?

לצערי עדיין לא הגענו למקום בו הנשים שוות מבחינה תעסוקתית לגברים. יש לנו עוד דרך לעבור, ולכן יש משמעות, ליום הזה עבור נשים. הייתי שמחה מאוד אם כל השנה, היו שמים על סדר היום את מעמד האישה, שיוויון בין מגדרים ובין מגזרים, אבל בהעדרו, עדיין יש משמעות גדולה לציון יום האישה. אני במקום שלי, פעלתי לצרף את החברה הכלכלית לחיפה, למיזם משמעותי של נשים, פורום הנקרא "עסק עם חיפאיות", שכל כולו הוא חיזוק הפעילות העסקית ונטווירקינג נשי, של נשות עסקים מחיפה והסביבה.

האם יש קשיים בשילוב בין אימהות לעבודה? איזה?

תמיד מאתגר לאזן בין החיים האישיים לחיים העסקיים, תמיד יש פשרות, ולפעמים הקו מיטשטש, אבל לדעתי דווקא נשים מעולות בשילוב משימות, ולכן נשים מנהלות, מצליחות לנהל את היום שלהן, ולג'נגל את הכל.

האם לדעתך יש שיוויון בין נשים לגברים בתחום שלך? מה לדעתך צריך לעשות בנידון?

אני שמחה לומר שבחברה הכלכלית לחיפה, יש שיוויון ואיזון מגדרי, האנשים נשפטים ע"פ היכולות האישיות שלהם. אבל אם מסתכלים על התמונה הגדולה יותר, בשוק העסקי, עדיין קיימים פערים, אחוזי העסקים בניהול נשי, נמוכים משמעותית, וגם השכר עדיין לא שווה במשרות – שזה רק מחזק את הצורך בהמשך הפעילות.

למה את מתגעגעת מהילדות שלך?

אני מתגעגעת בעיקר, לקשר הבלתי אמצעי בין אנשים, כזה שלא הצריך קביעה מראש של מפגשים, לתחושת השכונתיות והקהילתיות החיפאית, ובעיקר לדברים הפשוטים שגרמו לנו, להיות מאושרים.

מי הגיבורה/ אלילה/ מודל לחיקוי שלך? למה?

אחת הנשים שאני שואבת ממנה השראה היא ג'קי אונסיס. אישה צעירה ותוססת שהקדימה את זמנה והיתה עצמאית בתחומי פעילות שלה (דבר מאוד חריג באותה תקופה), צעירה, נחושה, פורצת דרך, חזקה ואמיצה.

 מה החלום שלך?

כמי שפועלת לטובת המגזר העסקי החיפאי, אני פועלת לקדם אימפקט חיובי משמעותי לפי החלום והחזון של מערך כלכלי עירוני משגשג, דבר שישליך באופן ישיר על חיפה, התושבים והעסקים שבה.

מה האנשים שמכירים אותך לא יודעים עלייך?

אנשים שפחות מכירים אותי, לא יודעים שיש בי צד יצירתי, ושאני מציירת בשעות הפנאי, בעפרון, מנסה להוציא את כל הגוונים שניתן להוציא מעפרון שחור, ולחבר את עצמי למקום שבו העולם הוא מיליון גוונים של אפור… בנוסף אני חובבת אמנות על כל גווניה, הצגות, קונצרטים, מוזיאונים מודרניים של אמנות ועוד.

השלימי את המשפט: כדי שאישה תצליח בקריירה, היא צריכה….

להיות אשת בשורה נחושה וקצת חצופה…

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות