תחושת בטן. טור בנושא שלשולים בקרב ילדים. מאת: ד"ר ברק חיים- מנהל מרכז בריאות הילד קריון, כללית מחוז חיפה וגליל מערבי

אז מהו שלשול, מה הגורמים לו, מהן דרכי ההדבקה, איך לא להידבק ומהו אופן הטיפול? הכל בכתבה

שלשולים בקרב ילדים, תופעה שלא פוסחת על אף בית בישראל, במיוחד על משפחות עם ילדים קטנים. כולנו מכירים את הטלפון באמצע היום: "בואו לקחת את נועם מהגן, הוא משלשל מהבוקר" או את השיחה עם הגננת בסוף היום, בה אנו מתבשרים כי הילד שלשל היום בגן.
אז מהו שלשול, מה הגורמים לו, מהן דרכי ההדבקה, איך לא להידבק ומהו אופן הטיפול?
נתחיל בשאלה החשובה- מהו שלשול?
שלשול חריף הוא שלשול מימי או נוזלי המלוּוה לעיתים בכאבי בטן והפרשה רירית או פסי דם. הוא נמשך בדרך כלל כמה ימים, אך עלול להימשך זמן רב יותר, הסיבות לשלשולים יכולות להיות רבות ומגוונות – החל מסיבות זיהומיות כגון וירוסים, חיידקים, אמבות ופרזיטים וכלה בסיבות לא זיהומיות הכוללות בין היתר רגישויות שונות למזון (חלב, פירות, צליאק) או כתוספת משנית למחלות אחרות.
איך נדבקים ואיך נמנעים?
ההדבקה לרוב מועברת באמצעות ידיים מזוהמות, אך גם על ידי העברות ישירות כגון הדבקה ממזון נגוע.
ראשית אל תשלחו לגן ילד משלשל שאובחן עם שלשול על רקע זיהומי. יש להקפיד בקרב כל בני הבית או המסגרת הטיפולית על רחיצת ידיים מסודרת במיוחד אחרי החלפת חיתולים או עשיית צרכים וכמובן, הקפדה על טיפול ושימור נכון של מזון הדורש קירור.
איך מטפלים?
תסמינים מלווים שלשול יכללו בין היתר בחילות, חולשה, ירידה בתיאבון, כאבי בטן והקאות – בצירופים שונים. שלשול חריף עובר בדרך כלל מעצמו, ללא כל טיפול לאחר מספר ימים, במהלכם יש לספק לילד טיפול תומך בלבד נגד כאבים והקפדה על שתיה מספקת אך חשוב לעקוב לאחר המצב הכללי של הילד. כלל אצבע אומר שאם ילד רץ ומתרוצץ בכל רחבי הבית, שותה ומתנהג כמעט כרגיל – המצב טוב ובשליטה. לעומת זאת ישנוניות או אי שקט, חום מאוד גבוה, חוסר שתיה, חיתולים ללא שתן, דם בצואה, הקאות מרובות או כאבי בטן חזקים צריכים להדליק נורה אדומה ולפנות מידית לרופא.
שיעבור בקלות ובריאות לכולנו.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות