העתיד הוא ירוק: עיריית קריית ביאליק חתמה על הסכם להצבת עמדות טעינה לרכבים חשמליים וקירוי סולארי

עיריית קריית ביאליק עם הפנים לעתיד: עוברים לאנרגיות "ירוקות". העירייה חתמהעם חברת גרינספוט פרויקט צפון 2017 בע"מ  על הסכם הקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים ברחבי העיר

עיריית קריית ביאליק דוגלת בפיתוח בר קיימא ומקדמת פרויקטים "ירוקים" בעיר, בין השאר פרויקט התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים וקירוי סולארי.

העירייה חתמה עם חברת גרינספוט פרויקט צפון 2017 בע"מ  על הסכם הקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים ברחבי העיר.

כעת פועלות בעיר 4 עמדות טעינה: בשדרות ירושלים 1, ברחוב קרן היסוד בחניה ציבורית במרכז סביניה ושתי תחנות ברחוב החרושת בפארק התעשייה. שלוש תחנות טעינה נוספות כבר הותקנו וכעת ממתינים לחיבור החשמל על ידי חברת החשמל. העמדות נמצאות ברחוב המייסדים, ברחוב דרור וברחוב מרטין בובר. עמדו נוספות יותקנו בנאות אפק וגבעת הרקפות.

חברה נוספת , חברת טראלייט – חברת האנרגיה המתחדשת, זכתה בקול קורא של משרד האנרגיה ולשכת המדען הראשי, להקמת פרויקט ראשון מסוגו בקריית ביאליק, במסגרתו תקים החברה קירוי סולארי מעל מגרש החניה הסמוך לחטיבת ביניים אפק ומרכז הספורט והנופש על שם קרלינר.

בנוסף לקירוי הסולארי תקים החברה עמדות טעינה לרכבים חשמליים ומתקני אגירה. בשלב הראשון יספקו הפאנלים אנרגיה בקיבולת של 2.3 מגה וואט שעה וחשמל ל – 10 עמדות טעינה לרכבים חשמליים. בשלב הבא, ככל שהביקוש לעמדות הטעינה יגדל, צפוי שהפרויקט יתרחב.

ראש העיר אלי דוקורסקי: "אנו גאים לקחת חלק במהפכה "הירוקה" ובהובלת פרויקט אנרגיה חדשני בעירנו. בכוונתנו להעביר את צי הרכבים העירוניים לרכבים חשמליים ולהרחיב את מספר עמדות הטעינה. אני מאמין כי המעבר לאנרגיה מתחדשת יפחית באופן ניכר את זיהום האוויר שמפרץ חיפה סובל ממנו".

צילום: עיריית קריית ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות