תלמידי כיתה ב' מביה"ס פסגות בקריית ביאליק נבחרו מבין 260 בתי ספר לייצג את ישראל בכנס הבינלאומי "יוצרים שינוי"

כבוד: מרחב למשחק "גולות" ידידותי של תלמידי כיתה ב' מביה"ס "פסגות" בקריית ביאליק  היא היוזמה שזכתה בתחרות הארצית "יוצרים שינוי" ותייצג את ישראל בכנס הבינלאומי של התוכנית בחודש הבא באורוגוואי

כ- 10,000 תלמידים מ-260 בתי ספר מכל רחבי הארץ הגישו השנה פרויקטים חברתיים במסגרת "יוצרים שינוי"-תכנית חינוכית בינלאומית, הפועלת ב- 75 מדינות ומופעלת בישראל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, משרד החינוך, ורותי סובל לוטנברג, מייסדת ומנהלת פדגוגית של התכנית בישראל. היוזמות נבחנו על ידי צוות שיפוט מקצועי שכלל אנשי חינוך, יזמות, פסיכולוגיה וכוכבי נוער, והיום (20.10) הוכרזו הזוכים:

"מרחב גולות מבטון"- תלמידי כיתה ב' מביה"ס "פסגות" בקריית ביאליק החליטו על תכנון משטח חלק וידידותי לסביבה שיאפשר להם לשחק "גולות" מבלי לחזור מלוכלכים מחול ובוץ לכיתה, מתוך מטרה לעודד בתי ספר אחרים להקים מרחבי גולות דומים.

קבוצת התלמידים בהנחייתה של חן לוינזון שמו לב שמרחבים הלימודיים מתלכלכים במהירות בבוץ, במיוחד בחודשי החורף הגשומים. לאחר שהם ביצעו תצפיות וסקרים בקרב חבריהם לספסל הלימודים, הם גילו שמקורו של הלכלוך במרחב משחק הגולות. משם הועבר הבוץ מנעלי ובגדי התלמידים למרחב הלמידה.

התלמידים העלו רעיונות כדי לנסות ולפתור את הבעיה וניסו לבחון אותן. בין השאר הועלה הרעיון של לבישת תלבושת מניילון , אך הוא נפסל היות הבגד הפריע למשחק. רעיון נוס היה להשתמש בדשא סינטטי, אך גם הוא נפל עקב החיכוך הגבוה עם המשטח עליו הגולות לא התגלגלו.

התלמידים הבינו שהם צריכים לחפש משטח חלק ויצאו לגינות ופארקים ציבוריים בעיר כדי לחקור את הנושא. מיוזמתם הם גם כתבו מכתב לעיריית קריית ביאליק וביקשו את עזרת העירייה במציאת החומר המתאים למשחק. בעקבות המכתב הגיעו לבית הספר לפגוש את התלמידים סגן מנהל אגף התפעול בעיריית קריית ביאליק, יוסי בוכריס ומנהל מחלקת התחזוקה, עופר אלביליה, לראות את אב טיפוס שבנו התלמידים, לשמוע ולהבין מקרוב את צרכיהם. בעקבות המפגש, עובדי העירייה בנו משטח עבור משחק הגולות: משטח דמוי במה ובעל גומחות למשחק.

ראש העיר, אלי דוקורסקי, הפתיע את התלמידים, כאשר הגיע לראות את המוצר המוגמר ושוחח עם התלמידים אשר סיפרו לו על ההליך שעברו, מאיתור הבעיה ועד למציאת הפתרון.

כאמור, המיזם זכה במקום הראשון בתחרות הארצית והמשלחת של היזמים הזוכים תטוס לייצג את ישראל בכנס הבינלאומי שיערך באורוגוואי ב- 20.11 בהשתתפות 4,000 ילדים מרחבי העולם.

הקבוצה תציג את סיפורי השינוי שלה מול מדינות נוספות ויעברו יחד סדנאות ולמידה. במסגרת הכנס, יתקיים מפגש פסגה בינלאומי בנושא הבעיות הגלובליות של האו"ם בו אלפי ילדים ובני הנוער מרחבי העולם שישתתפו בכנס ישמיעו את קולם יחד ויציגו את הפתרונות המקומיים שלהם לבעיות גלובליות.

ציפי בוקשפן, מנהלת תכנית יוצרים שינוי של  עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון: "בחרתי לקחת חלק בתכנית יוצרים שינוי מהסיבה שאני כתלמידה זוכרת שהייתי צמאה לכלים ולשיטה שתאפשר לי להיות יזמת. בעזרת שיטה פשוטה בת 4 שלבים (להרגיש-לדמיין- לעשות- לשתף) התלמידים קיבלו את היכולת להביט סביב, לזהות אתגרים ולהחליט לפעול ליצירת שינוי, חלק לשתף אותו ולהעניק השראה לשינוי חיובי בסביבה"

רפי אלול, יו"ר עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון: "מרגש לראות איך הילדים והנוער שלנו יוצרים שינוי חברתי וסביבתי והופכים את החברה שלנו לטובה יותר".

 

אודות יוצרים שינוי:

"יוצרים שינוי", הפועלת תחת רוח טובה מקבוצת אריסון היא תכנית חינוכית בינלאומית, הפועלת ב- 75 מדינות ופונה לאנשי חינוך המעוניינים לאפשר לתלמידיהם להיות יזמים אכפתיים ומעורבים בקהילה. מטרת התכנית היא לאפשר לכל ילד וילדה בישראל להאמין ביכולתם ולהוביל שינוי חיובי, בתחומים שמפריעים להם ורלוונטיים לעולמם. התוכנית מתאימה לילדים ובני נוער בכל גיל ובכל מסגרת חינוכית. התוכנית הבינלאומית יוצרים שינוי מתאפשרת בישראל הודות לקרן המשפחתית על שם תד אריסון שהוקמה בישראל על-ידי שרי אריסון.

צילום: יאיר קרל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות