רשות נחל הקישון מבצעת עבודות להוצאת הצמח הפולש בנחל גדורה, שהפריע למטיילים לאורך טיילת שמעון פרס בקריית ביאליק וגורם למפגע סביבתי

רשות נחל הקישון החלה בעבודות להוצאת "חסת המים" מנחל גדולה בשטח קריית ביאליק, לאחר שנרשמה פלישה ההולכת וגוברת של צמח "חסת מים" שמכסה את מי הנחל בדמוי שטיח ירוק

בימים אלו רשות נחל הקישון מבצעת עבודות להוצאת הצמח הפולש "חסת מים" מנחל גדורה. אלפי תושבים העוסקים בפעילות ספורטיבית לאורך טיילת שמעון פרס בקריית ביאליק היו עדים לפלישה ההולכת וגוברת של צמח "חסת מים" שמכסה את מי הנחל בדמוי שטיח ירוק.

מדובר בצמח פופולארי בגינות נוי פרטיות ואקווריומים, אך בנחלים טבעיים הוא הופך לעשב פולש. זהו צמח מים רב שנתי ששורשיו טבולים למחצה במים והעלים שלו מכוסים בשערות קצרות המקנים לצמח יכולת ציפה.

בשנת 2021 דווח לראשונה על חדירת הצמח הפולש לנחל גדורה בשטח השיפוט של עיריית קריית ביאליק, שם כיסה הצמח את המים לאורך של כ – 500 מטרים. זו הפעם השלישית שרשות נחל הקישון פועלת למגר את התופעה באמצעות מחפר בעל זרוע ארוכה שבה הותקנה המסננת באמצעותה מוציאים את הצמח מן המים באופן יעיל.

הצמחים שגדלים בקרבת גדות הנחל הוצאו באופן ידני על מנת לוודא פינוי מקסימלי של הצמח הפולש מהמים. היות והצמח מתרבה במהירות ומכסה את מי הנחל, הוא חוסם כניסתו של האור למים, תורם למפגע יתושים ודוחק מינים מקומיים.

ראש העיר אלי דוקורסקי, שלפי בקשתו בוצעו העבודות, ציין כי מומחים מעריכים שמקורו של צמח "חסת מים" בנחל הגדורה הוא דרך ריקון בריכות נוי ואקווריומים ביתיים לטבע. דוקורסקי הודה לרשות נחל הקישון על ביצוע העבודות.

צילום: עיריית קריית ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות