במסגרת פרויקט מיוחדת בביה"ס "פסגות" בקריית ביאליק, קבוצת תלמידים יצרה משטח מיוחד למשחק הגולות המוכר, שמאפשר לילדים לשחק מבלי להתלכלך…

תלמידי בית ספר פסגות בקריית ביאליק "יוצרים שינוי": התלמידים פיתחו משטח מיוחד עבור משחק הגולות ועיריית קריית ביאליק הקימה אותו עבורם

בשנת לימודים האחרונה החלה לפעול בבית הספר פסגות בקריית ביאליק תוכנית "יוצרים שינוי" במהלכה התלמידים נדרשים לאתר סוגיה או בעיה בסביבתם הקרובה, לחקור אותה ולהציע רעיונות לפתרונה.

קבוצת התלמידים בהנחייתה של חן לוינזון שמו לב שהמרחבים הלימודיים מתלכלכים במהירות בבוץ, במיוחד בחודשי החורף הגשומים. לאחר שהם ביצעו תצפיות וסקרים בקרב חבריהם לספסל הלימודים, הם גילו שמקורו של הלכלוך במרחב משחק הגולות. משם הועבר הבוץ מנעלי ובגדי התלמידים למרחב הלמידה.

התלמידים העלו רעיונות רבים בכדי לנסות ולפתור את הבעיה וניסו לבחון אותן. בין השאר הועלה הרעיון של לבישת תלבושת מניילון , אך הוא נפסל היות הבגד הפריע למשחק. רעיון נוס היה להשתמש בדשא סינטטי, אך גם הוא נפל עקב החיכוך הגבוה עם המשטח עליו הגולות לא התגלגלו.

התלמידים הבינו שהם צריכים לחפש משטח חלק ויצאו לגינות ופארקים ציבוריים בעיר כדי לחקור את הנושא. מיוזמתם הם גם כתבו מכתב לעיריית קריית ביאליק וביקשו את עזרת העירייה במציאת החומר המתאים למשחק. בעקבות המכתב הגיעו לבית הספר לפגוש את התלמידים סגן מנהל אגף התפעול בעיריית קריית ביאליק, יוסי בוכריס ומנהל מחלקת התחזוקה, עופר אלביליה, לראות את אב טיפוס שבנו התלמידים, לשמוע ולהבין מקרוב את צרכיהם. בעקבות המפגש, עובדי העירייה בנו משטח עבור משחק הגולות: משטח דמוי במה ובעל גומחות למשחק.

ראש העיר אלי דוקורסקי הפתיע את התלמידים, כאשר הגיע לראות את המוצר המוגמר ושוחח עם התלמידים אשר סיפרו לו על ההליך שעברו, מאיתור הבעיה ועד למציאת הפתרון.

 

בתמונות : הילדים מציגים לצוות העירייה את הבעיה ואת הרעיון שלהם לפתרון השטח המוכן. צילום: עיריית קריית ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות