בטקס מרגש ציינה קריית ביאליק את יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם מסודאן לישראל  

בבית הידידות, בית המורשת של הקהילה האתיופית בקריית ביאליק התקיים טקס מרגש לזכרם של עולי אתיופיה שנספו בדרכם לעלות מסודאן לישראל

כ- 100 תושבי קריית ביאליק השתתפו בטקס אזכרה לבני הקהילה האתיופית אשר נספו בדרכם מסודאן לישראל. האירוע המרגש התקיים בבית הידידות, בית המורשת של הקהילה האתיופית בעיר, בו לקחו חלק בני העדה ותושבי העיר הוותיקים.

הטקס החל בהדלקת נרות זיכרון לנספים שחרבו את נפשם בדרכם לישראל מאתיופיה. אמלק- אלין עלם- שחקן ובמאי הציג את הצגת היחיד "לא רוצה להתעורר מהחלום" המספר את סיפורו של נער שמחליט לצאת לבדו למסע לישראל. ילדי פרויקט "בר מצווה" הופיעו בקטעי קריאה והתקיים מעגל שיח לבני הנוער עם חניכי תנועת הנוער  "מחנות העולים".

אלוף משנה (במיל') אסמרה אלמה סיפר את סיפורו האישי החל מילדותו באתיופיה ועד התקדמותו בצה"ל כחייל וקצין. התושבים שלקחו חלק באירוע ביקשו לשתף ולספר את סיפורם האישי, פתחו את ליבם וגרמו לקהל להתרגש עד דמעות.

נגינתו של החלילן , אבשלום יצחק, הכניסה את המשתתפים לאווירה העצובה וגרמה לכל אחד להתייחד עם אובדנו האישי והכאב שאינו מרפה למרות השנים החולפות.

מנהל אגף קליטת עולי אתיופיה ממשרד העלייה והקליטה, דוד יאסו: " אף עדה לא שילמה מחיר כה יקר כדי לעלות ארצה. מעל  4000 מבני העדה האתיופית שילמו בחייהם כדי לעלות לישראל ולהגשים את החלום."

ראש העיר קריית ביאליק אלי דוקורסקי: "״יום האזכרה לזכרם של יהודי אתיופיה שנפלו חלל בדרכם מסודאן לישראל, מסמל את ניצחון הרוח. הקמנו לאחרונה בבית הידידות את חדר הנצחה לנספי סודאן וכעת נתחיל בתיעוד העדויות בכדי לשמר את הזיכרון והמורשת״.

את הטקס הנחתה מנהלת בית הידידות אורה טסמה.

 

צילום: עיריית קריית ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות