חברי מועדון שייט חיפה מגיעים הבוקר להפגנה מול העירייה לאחר ההחלטה לפנותם מהחוף השקט, לאחר שלא חתמו על ההסכם החדש שהוצע להם. אז מי צודק?

עמותת מועדון השייט חיפה קיבלה הוראת פינוי מהחוף השקט, שם היא פועלת שנים, לאחר שסרבו לחתום על חוזה הפעלה חדש שהוצע על ידי העירייה. הבוקר הם יוצאים להפגין על כך. אלא שיש כאלו שתומכים במועדון ומאבקו ויש כאלו שדווקא תומכים בעמדת העירייה

חברי "עמותת השיט חיפה" מתכננים לקיים הפגנה היום נגד החלטת ראש עיריית חיפה והעירייה לפנות את מועדון השיט חיפה מהחוף השקט, זאת לאחר שסרבו לחתום על הסכם חידוש תנאי הפעלת המועדון בחוף השקט, כפי שדרשה העירייה.

ההפגנה תתקיים הבוקר ב-10.00 מול רחבת עיריית חיפה.

בעיריית חיפה הסבירו זאת, כי: "מזה כשנה פועלים רשות הים והייעוץ המשפטי של עיריית חיפה, לחתימת הסכם בר רשות בדומה להסכמים עליהם חתומים גופים אחרים הפועלים בחוף השקט.

חתימת ההסכם מתחייבת על פי הדין, כללי המנהל התקין והערות מבקר העירייה והיא נועדה להסדיר את מעמדה ופעילותה של העמותה בחוף.

עיריית חיפה פועלת לפיתוח, קידום ועידוד הספורט והפעילות הימית ובתוך כך להסדרת הממשקים מול כל הגורמים הפועלים בתחומים אלה.

במסגרת זו עשו נציגי העירייה ניסיונות רבים להגיע לידי הבנות עם העמותה ואולם נציגיה סירבו לחתום על כל הטיוטות שהועברו אליהן ואשר גובשו יחד עמם בהסכמה לאחר שעות רבות של דיונים ומשא ומתן. בנסיבות אלה ולאחר שכל ניסיונות ההידברות נדחו ע"י העמותה לא נותרה בידי העירייה ברירה אלא להוציא מכתב פינוי. בתוך כך, חוזרת העירייה ופונה לעמותה לעשות את כל הנדרש על מנת שאף ילד לא ייפגע ולחתום על ההסכם שיסדיר את פעילותה".

אלא שהעמותה לא חתמה על ההסכם כפי שנוסח וכך העירייה הודיעה על פינויה מהמתקנים בחוף השקט.

גורמים בעמותה אומרים היום: "המשבר התורן של ראש העיר עינת קליש כרגע עם עמותת שייט חיפה. עמותת השייט מפעילה שנים לא מעטות פעילות מדהימה לילדים ונוער בשייט התחרותי. באופן הזוי במקום לחבק ולקדם את הפעילות הזו ולמצב את חיפה כעיר מובילה בספורט ימי בוחרת ראש העיר לפעול באופן אגרסיבי נגד העמותה. בין השורות יש האומרים כי בכוונת ראשות העיר להקים מעגנה לכלי שייט במקום ועל כן המשבר הנוכחי.

"בשנים האחרונות פועל יו"ר חדש לעמותה אשר מקדם מאוד פתיחת החוף והפעילות לכלל התושבים ולא רק לילדים ונוער בספורט התחרותי. בין היתר מתארחים במקום בני נוער עם צרכים מיוחדים וקיימים חוגי גלישה ושייט למבוגרים במחירים מיוחדים לתושבי חיפה. העיר חיפה תפסיד אם הפעילות הזו תיפסק".
מאידך יש כאלו התומכים בעמדת ראש העיר קליש רותם ואומרים: "עמותת שיט חיפה שנים רבות נתנה בית לילדים מעתלית, יוקנעם, אשדו, קרית טבעון ורק כאלו עם בעלי הכנסה מאוד גבוהה. המקום שירת ופעל לטובת קידום מספר ילדים מאוד קטן, לאו דווקא חיפאים. זה גרם לילדי וילדות חיפה לעבור למועדוני שייט אחרים בשדות ים ובעכו וגם לתל אביב, לאור הכוחניות הרבה של הורים מסויימים שניהלו את המועדון – שבמקרה שמו שייט חיפה".
"לכן במקרה זה קליש לא טועה", אומר גורם המעורה בסכסוך ומוסיף: "זה צעד נכון לסגור את המקום. היא מנסה להחזירו לילדי חיפה משלמי הארנונה ושבאמת יהיה פתוח לכל ילדי חיפה".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות