מבקרים ב"חי פארק" קריית מוצקין הזדעזעו לראות טיגרסית במצב קשה גוססת "עור ועצמות". לאחר תלונות למשרד החקלאות, הוחלט להמית אותה בגלל מצבה הקשה וזה לא כל מה שקורה ב"חי פארק" לטענת עמותות החיות

מראות קשים של טיגריסית במצב קשה "עור ועצמות" בחי פארק בקריית מוצקין הביאו מבקרים לפנות לעמותות החיות ומשרד החקלאות. בעקבות מצבה, וטרינר משרד החקלאות החליט להמית אותה. לפי עמותות החיות: "הגיע הזמן לסגור את חי פארק הזה שיש בו מספר מקרים של תנאים קשים וטיפול לקוי מאוד בהעלי החיים. צריך לסגור במיידי את המקום"

לפני מספר ימים הגיעו משפחות עם ילדים לבקר ב"חי פארק" בקריית מוצקין והזדעזעו לגלות במקום אייל שמדדה כשרגליו האחוריות שבורות.

אלא שזה היה כאין וכאפס לעומת מראה הטיגרסית "שרה" ששכבה במתחם כשהיא עור ועצמות ונראה כי היא במצב קשה ובאפיסת כוחות.

ליזי, שהגיעה עם ילדיה לביקור בחי פארק, סיפרה: "הילדים שלי בכו את נשמתם כשראו את הטיגריסית שוכבת ככה גוסבת ברזון מחפיר. יום הכיף המשפחתי הפך לזעזוע".

המבקרים לא נותרו אדישים ופנו לעמותות למען בעלי חיים כדי שיפעלו בנידון.

העמותות "נח" ו"תנו לחיות לחיות" פנו למשרד החקלאות הממונה על החי פארק וביקשו את התערבות המשרד.

בעקבות כך, לפי תגובת משרד החקלאות שנמסרה ל" ניוזים צפון": "משרד החקלאות מפקח באופן מתמיד אחר גני החיות בישראל ועורך ביקורות  במקום. עם קבלת הפנייה, הגיעו נציגי השירותים הווטרינריים ומפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות לחי פארק שבקריית מוצקין לבדוק את מצבה הבריאותי של הטיגריסית ולקחת דגימות. בעקבות הממצאים ומצבה הבריאותי, הוחלט כי לא נותר אלא להביא למותה. כעת, בודקים את הגורם למחלה. מטבע הדברים, נוכל להרחיב אודות הנושא רק בסיום החקירה".

מ"חי פארק" קריית מוצקין נמסר בתגובה: "גן החיות המוביל והיפה בישראל מקבל גם את השונה ומטפל באמצעות צוותים מקצועיים גם בחיות ש״אף אחד לא רצה״ בשל העובדה שהן בערוב ימיהם. אנו מעריכים את הדאגה של כולם ובכל מקרה הטיגריסית עברה בדיקות מעת לעת שהצביעו על זקנתה ולא על מחלה כלשהי. אנו פועלים בשיתוף משרד החקלאות ומצרים על כך שהטיגריסית לא קמה מההרדמה לצורך בדיקה אתמול. מכל רחבי העולם מגיעים לחי פארק קריית מוצקין, גן החיות היפה והמרשים בישראל על מנת להשתלם באופן הטיפול בחיות, הן בפן הטיפולי ניתוחי כשצריך והן באופן שוטף. החי פארק, שמעסיק צעירים בעלי צרכים מיוחדים ודוגל בפרוייקטים קהילתיים ימשיך להוות אטרקציה לכל המשפחה תוך הנאה, לימוד והבנה שדברים שרואים מכאן לא רואים משם".

עמותת "תנו לחיות לחיות" ועמותת "נח למען בעלי החיים" מתכננות לפנות לבית המשפט בדרישה לסגור את המקום. "פשוט צריך לסגור ולהעמיד אותם לדין. לעשות בדיקה יסודית ולפתוח בחקירה פלילית, זה צער בעלי חיים, בצורה הכי מובהקת שיכולה להיות", אומרת יו"ר עמותת נח, אבין. "אנחנו לא מתכוונים לשתוק, נמשיך לפעול נגד הזוועות האלה ונעשה את כל מה שצריך מבחינה משפטית. כדי שהחיות לא יסבלו".

אלא שלא מדובר במקרה בודד של יחס לא טוב לבעלי חיים ב"חי פארק" בקריית מוצקין. לפני 6 שנים גור קנגורו נחנק למוות, לאחר שלפי הנהלת הפארק הואכל על ידי מבקרים.

לפני שנה, עמותת "תנו לחיות לחיות" פנתה לבית משפט השלום בחיפה בבקשה למתן צו מניעה זמני נגד הפעלת אתר הרכיבה על סוסי הפוני והגמלים בחי פארק בקרית מוצקין ונגד הכנסת בעלי חיים חדשים, עד אשר יתוקנו כל הליקויים הנוגעים להחזקת בעלי החיים במקום. הבקשה הוגשה בעקבות ההתעללות בסוסי הפוני והגמלים שנחשפה כמה ימים קודם. הסוסים והגמלים הועבדו במשך שעות ארוכות תוך גרימת סבל רב.

לעתירתה צירפה העמותה תיעוד בין היתר של אזורי מחיה מלוכלכים ומוזנחים של בעלי החיים, התעללות מתמשכת מצד המבקרים בארנבונים ללא צוות שישמור על בעלי החיים, זוהמה באזור המחיה של התנינים והתוכים, המואכלים בחטיפים על ידי הקהל, מקרי מוות שנגרמו, ככל הנראה מהשארת בעלי החיים בתא אחד עם בעל חיים תוקפני. כך למשל, יעל אחד מצא את מותו בפארק לפני מספר חודשים לאחר שהותקף על ידי יעל אחר, ואילו למור אחד נמצא מת כשעל גופו סימני הכשה.

כעת יש גם עצומה שקוראת לאנשים לחתום עליה ולהביא לסגירת ה"חי פארק" בקריית מוצקין.

 

צילום הטיגריסית: רשת פייסבוק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות