הוחלט לפתוח מסלול כיתת מחוננים באחת החטיבות בקריית ביאליק. יחל מכיתה ז' עד י"ב

משרד החינוך להחליט לפתוח בקריית ביאליק מסלול של כיתת מחוננים על אזורית, שתחל מכיתה ז'. הכיתה תהיה באחת משתי חטיבות הביניים הפועלות בעיר. יצא קול קורא לחטיבות הביניים: "דפנה, ו"אפק" שיתחרו על המסלול היוקרתי

האגף למחוננים ומצטיינים ומנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל קיבלו החלטה להקים מסלול כיתות מחוננים בקריית ביאליק. המסלול יחל בכיתה ז' ויצמח מדי שנה עד לכיתה י"ב.

מטרת המסלול הינה לספק מענה מתאים לצרכים של ילדים מחוננים  מקריית ביאליק ומהקריות הסמוכות. מדובר בהקמת כיתה ז' על אזורית שתפתח  בשנת הלימודים תשפ"ד באחת משתי חטיבות הביניים הפועלות בעיר. בכדי להיערך להקמת המסלול הייחודי יצא קול קורא לחטיבות הביניים: "דפנה, ו"אפק" שיתחרו על המסלול היוקרתי.

הצוות המקצועי של משרד החינוך ידון בהצעות שיוגשו על ידי בתי הספר, ייפגש עם מנהלי החטיבות  כדי ללמוד על התוכניות המוצעות ועד סוף מאי 2022 ייבחר בית הספר בו יוקם מסלול המחוננים.

שנת הלימודים הבאה תהיה מוקדשת להיערכות לקראת פתיחת המסלול ותכלול הדרכת צוות המורים, התמקצעות המורים שייבחרו ללמד במסלול, הכנת תוכנית עבודה, תוכנית לימודים והעשרה, מינוי בעלי תפקידים במסלול ועוד.

בתחילת שנת הלימודים הקרובה יפורסם המסלול החדש ברבים ותחל ההרשמה למבחינות הכניסה. במהלך חודש דצמבר 2022-ינואר 2023 יתקיימו מבחני כניסה. התלמידים שיעמדו בהצלחה במבחנים אלו יוזמנו לראיונות אישיים ורק לאחר מכן ייבחרו התלמידים שילמדו בתוכנית.

ראש העיר אלי דוקורסקי: "אני מודה למשרד החינוך ולמנהל המחוז ד"ר סער הראל על בחירתם בקריית ביאליק. זהו מפגן אימון בחוזקה ואיכותה של מערכת החינוך העירונית. בעבר חלק מהתלמידים המאותרים כמחוננים בחרו לא ללמוד במסגרות הייחודיות בגלל הריחוק הגיאוגרפי.  אני משוכנע כי פתיחת מסלול מחוננים בקריית ביאליק בקרבת מגוריהם יאפשר לתלמידים רבים לקבל העשרה ולהעמיק את הידע".

 

צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות