תכירו את תכנית "מלקויות ללמידה": מערך אבחון לקויות למידה של השירות הפסיכולוגי בקריית אתא עבור תלמידים מכיתות ז'

בעקבות העלייה החדה במספר הפונים לאבחון ובמספר התלמידים הדורשים התאמות החלה לפעול בקריית אתא תכנית "מלקויות ללמידה" במטרה לתת מענה לתלמידים החל מכיתה ז', בעלי לקויות למידה והפרעת קשב

 

תכנית "מלקויות ללמידה" היא תכנית של משרד החינוך המופעלת על ידי השירות הפסיכולוגי בקריית אתא במטרה לתת מענה לתלמידים החל מכיתה ז'  בעלי לקויות למידה והפרעת קשב.

התוכנית נוצרה בעקבות העלייה החדה במספר הפונים לאבחון ובמספר התלמידים הדורשים התאמות ובמטרה ליצור סטנדרטיזציה ולמנוע מקרים שבהם הורים שילמו כסף רב למאבחנים והתלמידים קיבלו המלצות שלא לצורך.

מרכז האבחון והטיפול בתלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב פועל בשירות הפסיכולוגי בעיר והוא כולל פסיכולוגים חינוכיים ומאבחנים דידקטיים העומדים בדרישות המקצועיות של משרד החינוך.

בעבר ההורים שלקחו את ילדיהם לביצוע אבחונים מסוג זה נאלצו לרוב לממן אבחונים אלו בכוחות עצמם (דבר אשר יצר מחסום משמעותי בפני תלמידים מרקע סוציו-אקונומי נמוך ומנע מהם גישה לאבחונים מסוג אלו) וכעת יוכלו ליהנות מתכנית מסובסדת באופן מלא או באופן חלקי לפי מבחן הכנסה שיקבע ע"י משרד החינוך ומחלקת הרווחה.

במסגרת התוכנית ניתנים משאבים וכלים שמטרתם לאפשר תהליכי למידה והוראה מיטביים תוך התייחסות להיבטים פסיכו-פדגוגיים לקידום תלמידים עם לקויות למידה ו/ או הפרעות קשב. לקראת המעבר לתיכון, במידת הצורך, התכנית תאפשר מימון אבחונים לתלמידים שאותרו וטופלו על ידי הצוות החינוכי, עברו תהליך התערבות ונמצאו כזקוקים להתאמות.

תהליך האיתור מתבצע עם קליטת התלמידים בכיתה ז' והוא מתבסס על המידע שנמסר על ידי ההורים , מבדקי מיפוי שונים, שיחות אישיות של המחנך עם התלמיד ,תצפיות, דיווחי מורים מקצועיים ומפגש עם התלמיד להעמקת ההכרות , בהתאם לצורך.

 

צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות