שר התיירות יואל רזבוזוב ביקר בקריית ביאליק ודן על פיתוח אזורים תיירותיים בעיר

שר התיירות יואל רזבוזוב ביקר בקריית ביאליק ובפגישה עם ראש העיר, אלי דוקורסקי סוכם כי משרד התיירות יסייע ביעוץ ליצירת תוכנית תיירותית כוללת לעיר

ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, אירח אתמול (10.2.22) את  שר התיירות יואל רזבוזוב (יש עתיד). במהלך הפגישה הציג דוקורסקי את כיווני התפתחות העיר, את הבניה המואצת והקמת השכונות החדשות תוך הדגשת ההיבטים התיירותיים. בין השאר סיפר דוקורסקי בכוונת העירייה לפתח אגם נופש פעיל. במסגרת הקמת השכונות החדשות במזרח העיר, כמו שכונת נאות אפק, נוצר צורך במציאת פתרון הנדסי לנושא הניקוז בשכונות אלו. לצורך כך, הוחלט לא לבנות רק מאגר לשיהוי מי נגר אלא להפכו לאגם שישמש גם כפתרון הנדסי וגם כאתר תירותי של ספורט ונופש לרווחת תושבי העיר והסביבה.
האגם יוקם צפונית לכביש 22 ומערבית לכביש עוקף קריות בין רחובות התל והאצ"ל על שטח של כ-45 דונם. בכדי לשמור על גובה המים באגם לאורך השנה כולה, יש לבצע חפירות עד לגובה מי התהום.
מסביב לאגם יוכשרו שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים, פינות נוי, תישתל צמחייה המותאמת לסביבה ותאורת לדים מודרנית וחסכונית. הפרויקט אושר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה ובכוונת העירייה לקדמו במהירות האפשרית עד לתחילת הביצוע. עלותו המשוערת של הפרויקט כ- 40 מיליון ₪ שאמורים להיות מתוקצבים ע"י רשות מקרקעי ישראל.
אגם הנופש הפעיל יהיה צמוד למרכז העיר החדש, פרויקט לב העיר, בו יופעלו שטחי מסחר, יוקמו מבני ציבור, ביניהם אודיטוריום רחב ידיים, בניין העירייה החדש וכאמור בית מלון. לצידם יוקמו בפרויקט גם מבני מגורים שתושביהם יוכלו ליהנות מהנוף הפסטורלי של האגם והשטחים הירוקים הסמוכים.
בפגישה עם שר התיירות יואל רזבוזוב סוכם כי משרד התיירות יסייע ביעוץ ליצירת תוכנית תיירותית כוללת לעיר שתביא למימוש הפוטנציאל בה.
ראש העיר, אלי דוקורסקי: "קריית ביאליק מתפתחת בצעדי ענק בכל התחומים. ברצוני לקדם תחום נוסף והוא תחום תיירות הפנים, לכן אנו מתכוונים ליצור אזור נופש פעיל וספורט אתגרי ובסמוך אליהם להקים בית מלון".
שר התיירות יואל רזבוזוב: "השקעה בתיירות בקרית ביאליק תסייע להורדת מחירי החופשה בישראל ולמאבק ביוקר המחייה. כל עסק תיירותי הוא כמו מפעל קטן המספק פרנסה לעובדיו. לכן פריסתם של מוקדי התיירות ברחבי הארץ מקדמת את התעסוקה, בעיקר בפריפריה. זאת מעבר לכסף הרב שמשאירים תיירים ונופשים בעסקים בעיר בעת ביקורם".

 

צילום: עיריית קריית ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות