תכירו את חוג המוסיקה המיוחד בנשר, שזוכה להצלחה גדולה בקרב התושבים הוותיקים בעיר

מוסיקה היא התרופה להכל: חוג תרפיה במוזיקה שמפעילה המחלקה לשירותים חברתיים בנשר עבור האזרחים הותיקים בעיר הפך מהרה לאחד החוגים המבוקשים והמצליחים ביותר בעיר

 

בני ובנות הגיל השלישי בנשר נהנים משלל פעילויות ואירועים לאורך השבוע. אחד החוגים המצליחים והמבוקשים של התקופה האחרונה הוא חוג תרפיה במוזיקה. החוג שמועבר מדי יום שני בעמותה למען הקשיש, משלב האזנה למנגינות שונות, נגינה משותפת וסיפורים המועברים על ידי המנחה פיטר סקומורובסקי.

מחקרים רבים שבוצעו בנושא הטיפול במוזיקה לבני הגיל השלישי, הראו שהאזנה למוזיקה בפרטיקות טיפוליות מסייעת לשיפור מצב נפשי ואף פיזי. בנוסף, מחקרים הראו קשר בין האזנה למוזיקה לבין שיפור בזרימת הדם, חידוד הפעילות המוחית, שינה איכותית יותר והפגת מתחים. החוג מאפשר למשתתפים להניע עצמם באמצעות כלי הנגינה ואף ליצור מוזיקה ביחד כקבוצה. מעבר לפנאי, מטרת החוג היא חיזוק היכולות הקוגניטיביות של המשתתפים על מנת לנסות ולמנוע ככל שניתן התפתחות מחלות אשר פוגעות בקוגניציה בגיל השלישי.

אופיר אבוחצירה, מנהל המחלקה לשירותים חברתיים אמר "לא שיערנו שהחוג יהפוך לכזו הצלחה, אבל אחרי שפגשנו את פיטר וראינו איך הוא סוחף את הקבוצה , הבנו שמדובר באדם שחי ונושם מוזיקה והמשתתפים מפליגים איתו למחוזות קסומים".

 

צילום: עיריית נשר

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות