רשות מקרקעי ישראל נתנה אור ירוק להתקדמות התכנון במפרץ חיפה. שרית גולן, יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה: "אני קוראת לראש הממשלה ולשר האוצר לראות את טובת בריאות התושבים ולעמוד בהבטחתם להביא לסגירת מפעלי בזן במפרץ חיפה"

רשות מקרקעי ישראל מינתה היום את צוותי התכנון שיפעלו להכנת תכנית מתאר ארצית למפרץ חיפה, ששטחו 26,000 דונם, המצוי בלב ליבו של מטרופולין חיפה

התכנית מבוססת על תכנית השלד שעליה שקד במשך כשנתיים צוות רב תחומי בניהול רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם מינהל התכנון והמועצה הלאומית לכלכלה.
מטרות התכנית:
•    ניקוי הזיהומים הסביבתיים וביטול הסיכונים הנובעים מהמצב הקיים.
•    היפוך המגמות הדמוגרפיות ומשיכת אוכלוסיות צעירות מכל רחבי המדינה.
•    העצמת הפיתוח הכלכלי במחוז חיפה בכלל והעיר חיפה בפרט.
•    יצירת מרכז פיתוח ומוקד חדשנות בקנה מידה עולמי.
•    יצירת מקומות עבודה וחיזוק מעמד המחוז והעיר חיפה ברמה הלאומית והבינלאומית.

שטחי התכנית יכללו: 70,000 יח"ד 4 מליון מ"ר שטחי שטחי תעסוקה , מסחר מלאכה ולוגיסטיקה 1100 חדרי מלון וכ 5500 דונם שטחים ירוקים. התכנית תוביל לחיזוק כלכלי, תחבר את העיר לים ולנמל, תספק מענה לצרכי משק האנרגיה, תעסוק בניהול מי-הנגר, תיתן פתרונות לבעיות הניקוז וההצפות הקיימות כיום באגן הקישון.
התכנון נעשה בשיתוף עם מינהל התכנון ומשרדי הממשלה הרלוונטיים.

יעקב קוינט מנהל רשות מקרקעי ישראל : "אני מברך על מינוי צוותי התכנון שיפעלו לקידום תכנית המתאר הארצית במפרץ חיפה. מדובר על אבן דרך משמעותית בתהליך המורכב של שינוי אופי מפרץ חיפה- מאיזור תעשייה כבדה המהווה סיכון לאוכלוסייה ומונע את התפתחות המטרופולין- לאיזור עירוני שוקק המבוסס על משולש החדשנות הטכנולוגית, הפעילות הנמלית והתיירות. אני סמוך ובטוח שהתכנית תוביל להעצמה משמעותית של העיר חיפה והמטרופולין כולו, ותיצור מרחב אורבני שוקק חיים, בר-קיימא.

יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה עו"ד שרית גולן: "התכנית להבראת מפרץ חיפה חוזרת לשולחן הממשלה. החלטתו של ינקי קוינט, מנכל רמי, להוביל את צוותי המתכננים היא אבן דרך משמעותית וכעת הציבור מחכה להחלטת ממשלה מתוקצבת להערכות משק האנרגיה. אני קוראת לראש הממשלה ולשר האוצר לראות את טובת בריאות התושבים ולעמוד בהבטחתם להביא לסגירת מפעלי בזן במפרץ חיפה."

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות