בחטיבת הביניים "אפק" בקריית ביאליק נחנך המרכז ליזמות וחדשנות

שבוע שעבר נחנך המרכז ליזמות וחדשנות בחטיבת הביניים אורט אפק בקריית ביאליק במעמד ראש העיר, אלי דוקורסקי ומנכ"ל רשת אורט ישראל, צבי פלג

המרכז ליזמות וחדשנות נחנך בחט"ב אורט אפק קריית ביאליק במעמד ראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי ומנכ"ל רשת אורט ישראל, צבי פלג

המרכז החדשני שישמש כמתחם למידה והכשרה לתלמידי חטיבת הביניים עוצב והותאם לפדגוגיה חדשנית ולאמצעים הטכנולוגיים של המאה ה-21.

המרכז החדש הוקם בתפיסה פדגוגית חדשנית לפיה חשיבה עצמאית מובילה לחדשנות, לכן יש לפתח אותה בכל האמצעים העומדים בפני המורה, כולל שימוש בטכנולוגיות עכשוויות.

המרכז אשר מחולק לאזורי עניין שונים יכול להכיל בכל רגע נתון עד 85 תלמידים.  המקצועות הנלמדים במרכז מאפשרים שילוב תחומים ועירוב גילאים,  כאשר אין משמעות יותר ללמידה בכיתת אם והוראה פרונטלית. המרכז מותאם לדרישות של סביבות למידה מודרניות בהן מורה אינו מקור ידע בלעדי אלא מנחה. המרכז החדש ישמש את צוות בית הספר ואת התלמידים ללמידה פרויקטלית בדומה לחברות היי טק המטפחת עבודת צוות, חשיבה יצירתית ויזמות.

בכדי שהשימוש במרכז יהיה נגיש וזמין לכלל התלמידים באופן האפקטיבי ביותר, יהוו השיעורים במרכז חלק אינטגרלי ממערכת השעות של התלמידים כבר בשנת הלימודים הנוכחית, ויאפשרו להם ללמוד במרחב מחוץ לגבולות הכיתה המסורתית בקהילות לומדות עם מוריהם כמנטורים.

המרכז עתיד להפוך למוקד משיכה לא רק לתלמידי בית הספר , אלא גם לשמש את מכללת וותיקים בה לומדים גמלאי קריית ביאליק ובד בבד מתנדבים במסגרת החינוכית.

מנכ"ל רשת אורט, צביקה פלג: "עולם המחר בנוי מאפשרויות של תכלול תחומים רבים לתוך יצירה אחת. לכן רק שינויים בעולם החינוך ויוזמות חינוכיות חדשניות יאפשרו להכין את דור המחר. בהתאם, המרכז מבוסס על תפיסה פדגוגית חדשנית לפיה כבר לא מדברים רק על ידע, אלא על מיומנויות ועל מיומנויות רב תחומיות ובין תחומיות. תלמידים שילמדו בהתאם לתפיסת החשיבה היצירתית יגדלו לתוך עשייה שתביא אותם להצלחה ולמצוינות."

ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי: ״אני גאה במערכת החינוך של קרית ביאליק שראשונה לפתוח את מרכזי החדשנות והיזמות. לפני 3 שנים פתחנו המרכז בחט"ב אורט דפנה ובתקופה הקרובה יוקם גם המרכז בחטיבה העליונה, כך שתוכלו לשמור על המשכיות והרצף . אני מודה לרשת אורט על שותפות ארוכת שנים".

בסיום הטקס הרשמי קיימו התלמידים שיח פתוח עם ראש העיר קריית ביאליק  אלי דוקורסקי ומנכ"ל אורט ישראל צבי פלג במהלכו הועלו השאלות בנוגע להתמודדות הרשות עם משבר הקורונה, תוכניות של רשת אורט לשנים הקרובות וכדומה. תלמידים גם בקשו לדעת מה הוביל את דוקורסקי להחלטה מגיל צעיר להיכנס לחיים הציבוריים ולהתמודד על ראשות העיר.

 

צילום: עיריית קריית ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות