כ- 80 מיליון שקל מוקצים לבניית תיכון חדש בעיר נשר

משרד החינוך אישר את פסילתו של מבנה ״תיכון מקיף נשר״ שבמקומו יוקם בית ספר תיכון בעל תכנון עתידי וחדשני של מרחבי למידה בהשקעה גבוהה במיוחד כ- 80 מיליוני שקלים

בשנים האחרונות, עוברת מערכת החינוך בעיר נשר רפורמה, אשר מטרתה לשפר את איכות הלמידה של תלמידי העיר. הרפורמה מתבצעת בראש ובראשונה בתחום הלימודי והערכי. המודל הלוגי, הוא מודל אשר מקיים רצף למידה 12 שנתי ומאפשר הקניית מיומנויות למידה עצמית מעולות- בדיוק כמו שנדרש בעולם התעסוקה בימינו.
אך לא רק פדגוגיה משפיעה על הישגים בלימודים. זו הסיבה שבשנים האחרונות עובדים, בעיריית נשר ללא לאות על שדרוג תשתית הלימוד הפיזית בכלל בתי הספר בעיר.

כחלק מהתוכנית התבצעו סיורי שטח עם בכירים במשרד החינוך, אשר אישרו בקשה היסטורית לקבל אישור על פסילת מבנה התיכון הקיים כיום ולצאת לתכנון ובנייה של בית ספר תיכון חדש בהשקעה של כ- 80 מיליון שקל.

רועי לוי, ראש העיר אמר: ״החינוך בנשר היה מאז ומתמיד נושא בעל חשיבות עליונה. מאז כניסתי לתפקיד אנו עומלים על שיפור מערכת החינוך כדי שתמשיך להיות מהמובילות בישראל. פסילת בית הספר הנוכחי ואישור בנייה של בית ספר חדיש בעלות של כ-80 מיליוני שקלים הינה הישג ענק. בית הספר החדש יכלול 10,000 מטרים בנויים, אולם ספורט גדול, מעבדות, מגרשי ספורט ומתקני חינוך מתקדמים מותאמים ללמידה במאה ה-21.

"העיר נשר ממוקמת בראש טבלת השקעה בחינוך פר תלמיד עם השקעה של 9,700 שקל בשנה (הממוצע הארצי הינו 4,200). פסילת בית הספר התיכון ותכנון ובניה של בית הספר החדיש היא לא עבודת השדרוג היחידה שחלה השנה בעיר. לאחרונה סיימו את שיפוץ בית הספר גבעון בעיר בהשקעה של 4 מיליון שקל, החלו עבודות לשיפוץ בית הספר גלילות בעלות של כ-5 מיליון שקל, בימים אלו מקימים אולם ספורט חדש בבית הספר רבין בנוסף לשני גני ילדים חדשניים ברחוב התמר בעיר".

מנהל מחוז חיפה, ד"ר סער הראל: "השבוע התבשר ראש העיר, מר רועי לוי, על ידי משרד החינוך, כי במסגרת התכנית הלאומית לשדרוג מבנים בפני רעידות אדמה, הוחלט לאשר בניית מקיף חדש בנשר בתום הבינוי מבנה התיכון הקיים יהרס. זאת לאחר סיורים שקיימנו בשטח ולאחר שהמבנה נבדק בהיבט הנדסי של עמידות מבנית לרעידות אדמה.
בדוח נמצא כי המבנה מחייב שדרוג ,זאת בשל העובדה כי אין כדאיות כלכלית בשדרוג התיכון ,לפיכך, אשרנו פסילת מבנה בית הספר. אני מאחל בהצלחה במהלך וסמוך ובטוח כי בעיר נשר יבנה תיכון מותאם המאה ה-21 ויתכן חינוך איכותי ומיטבי לבוגרי מערכת החינוך בנשר".

 

בתמונות: מנכ״ל משרד החינוך, ראש עיריית נשר וד״ר סער הראל מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך. צילום: עיריית נשר

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות