תלמידי חטיבת דפנה התקבלו בכבוד בלשכת ראש עיריית קריית ביאליק, לאחר הזכייה בתחרות להמצאה עבור בעלי מוגבלויות

ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי אירח את תלמידי חטיבת ביניים דפנה שזכו בתחרות הארצית להמצאה מדעית- טכנולוגית לבעלי מוגבלויות

ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי,  אירח בלשכתו את נבחרת חטיבת הביניים דפנה אשר זכתה בפרס הצטיינות בתחרות הארצית להמצאה מדעית- טכנולוגית עבור אנשים בעלי מוגבלויות. עבודת התלמידים הוכרה כעבודה מצטיינת והוצגה ביריד הארצי למדע וטכנולוגיה.

הקבוצה כללה את התלמידים משכבה ז' , ביניהם גם תלמיד כיתה תקשורתית. את הפרויקט הובילו מתנדב רפא"ל אריה לוי, מורת בית הספר לימור נהרי-שובל ומנהלת אשכול הפיס חגית פלח. את התהליך ליוו מתנדבי נגישות ישראל-  צפון בראשותה של המשנה לראש העיר ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי שגם השתתפה בפגישה.

המוצר שפיתחו התלמידים במסגרת הפרויקט הינו מתאם לאופניים בין משענת גב ומשענת ראש עבור נפגעי שיתוק מוחין. בחצר חטיבת הביניים דפנה פועל פרויקט "אתגרים" במסגרתו מובילים המתנדבים את בעלי המוגבלויות ברכיבה על אופניים. לרוב בעלי מוגבלויות מובלים על ידי מתנדבים ואינם עצמאים. המתאם שפיתחו התלמידים מאפשר להם לרכב בבטחה על האופניים ולהיות פעילים ללא חשש לנפילה עקב תנועות בלתי רצוניות ובלתי נשלטות או ספסטיות – התכווצות יתר של שרירי הגוף.

קבוצת התלמידים מצאה כי קיימים פתרונות לתמיכת הראש והצוואר, אך לא קיים מתאם אשר באמצעותו ניתן לחבר בין משענת הראש למשענת הגב ואת הצורך הזה הם השלימו בפיתוחם.

בשיחה עם התלמידים התעניין דוקורסקי בדרך עבודתם ובדרך העלאת רעיונותיהם, התרשם עמוקות מיכולתם הוורבאלית להציג את הפרויקט, מהרצינות וההשקעה בפרויקט במהלך שנת הקורונה.

דוקורסקי: "אני גאה בכם ומודה לצוות החינוכי שהוביל אתכם להישגים המרשימים. כולי תקווה שתוכלו להפיץ את הרעיון לכל האנשים הזקוקים לכך".

צילום: עיריית ק. ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות