תכירו את פרויקט היזמים הצעירים בבית הספר "תמיר" בקריית אתא, שמדריך דור צעיר של אנשי עסקים ויזמים לעתיד

זו השנה העשירית שמתקיימת בבית הספר תמיר בקריית אתא תכמית "עושים עסקים" של ארגון יזמים צעירים ישראל. 10 תלמידים המייצגים את בית הספר עוברים תהליך מלא של הקמת חברה עסקית

בבית הספר "תמיר" בקריית אתא מתקיימת זו השנה העשירית תכנית "עושים עסקים" של ארגון יזמים צעירים ישראל.

מידי שנה בוחר בית הספר את נבחרת היזמים הכוללת כ- 10 תלמידים המייצגים את בית הספר ועוברים תהליך מלא של הקמת חברה עסקית.

התלמידים לומדים במסגרת המיזם מהי יזמות, כיצד בוחרים שם לחברה ומעצבים לוגו, כיצד בוחרים בעלי תפקידים ומגייסים הון ועוד.

בנוסף לתהליך העסקי כל המשתתפים מקבלים תרמיל כלים ומיומנויות שונות אשר יסייעו להם בחייהם הבוגרים ובתכנון עולם העבודה העתידי שלהם.

השנה קבוצת היזמים חרטה על דגלה לסייע לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים ומתוך תהליך חקר שביצעה הנבחרת, נמצא כי  אוכלוסיית העיוורים וכבדי הראייה ממעטת לצאת מהבית בשל הקושי להתנייד.

מתוך צורך זה והרצון לסייע ולשפר את איכות החיים של אוכלוסיית העיוורים וכבדי הראייה, החליטה הקבוצה לפתח אוזנייה בעלת חיישן הכולל מצלמת וידאו הסורקת את הסביבה ומפענחת את המתרחש בה. החיישן יאפשר לעיוורים "לראות" את סביבתם "ויקריא" להם את הדרך.

הנבחרת הציגה את הרעיון בתחרות הגמר האזורית שהתקיימה בשבוע שעבר, מול פאנל שופטים ובהמשך ישתתפו בטקס הסיום שיתקיים בשבוע הבא בו יכריזו על הקבוצות הזוכות שיעפילו לייצג את האזור בתחרות הארצית.

בית הבפר "תמיר" נחשב לבית ספר על אזורי הטוב ביותר מסוגו באזור. התלמידים בביה"ס מוגדרים כילדים עם בעיות התנהגותיות, רגשיות ולימודיות, בעלי רמת אינטליגנציה תקינה וביה"ס נחשב למבוקש ביותר באזור הצפון, הודות לתוכנית הלימודים המוקפדת, הצוות המקצועי וההישגים המרשמים אליהם מגיע מדי שנה בית הספר. מטרתו של בית הספר היא לספק לתלמידים מסגרת תומכת ומשקמת שתאפשר להם, בבוא הזמן, להשתלב חזרה בקהילה ובהמשך גם בחינוך הרגיל.

 

צילום: עיריית קריית אתא

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות