איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה מזהיר: הקמין לא מומלץ לשימוש ביתי

ד"ר עופר דרסלר, מנכ"ל איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה: "כאשר מתקבלת אצלנו תלונה על קמין אנו בודקים שהתנור תקני, האם משתמשים בעץ נקי והאם העצים מאוחסנים במקום יבש. בכל מקרה, אנחנו באיגוד ממליצים שלא להשתמש בקמין ביתי!"

הקמין מחמם ורומנטי אבל לא מומלץ לשימוש ביתי. שריפה של עץ טבעי הינה מזהמת ומסרטנת אף אם מדובר בעץ נקי, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בשריפת עצים מפסולת תעשייתית. יש לציין כי החשיפה הגבוהה ביותר היא בתוך הבית ויושביו נחשפים לגזים רעילים ומסרטנים. מדינות רבות בעולם וכן ערים רבות בישראל כמו גם חיפה, אינן מאשרות לבנות תנורי קמין ביתיים חדשים. במידה ובניתם קמין בשלוש השנים האחרונות הינכם צפויים לקבלת צו להפסקת פעילות הקמין.

ד"ר עופר דרסלר, מנכ"ל איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה. צילום ניוזיםד"ר עופר דרסלר, מנכ"ל איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה. צילום ניוזים

ד"ר עופר דרסלר, מנכ"ל איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה: "כאשר מתקבלת אצלנו באיגוד ערים להגנת סביבה מפרץ חיפה, תלונה על קמין, יוצא צוות מהאיגוד למקום ובודק שלושה דברים, ראשית שהתנור הוא תקני, בעיקר את גובה הארובה. דבר שני, אם נעשה שימוש בעץ נקי, כי עץ תעשייתי מכיל ממיסים צבעים שהם שלעצמם מייצרים חומרים מסרטנים רבים ודבר שלישי שאנחנו בודקים הוא שהעץ נשמר במקום יבש, כי עץ רטוב מייצר הרבה עשן. אנחנו באיגוד ממליצים שלא להשתמש בקמין ביתי!"

ארובת קמין. אלבום פרטי

איגוד ערים חיפה אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה נוסד בשנת 1983 ותחילתו ביחידה סביבתית של עיריית חיפה שהוקמה בשנת 1975. כיום משרת האיגוד אוכלוסייה של מאות אלפי תושבים, מ-11 רשויות מקומיות החברות בו: חיפה, ק.אתא, ק.ים, ק.ביאליק, ק.מוצקין, נשר, ק.טבעון, מועצה אזורית זבולון, רכסים, דאלית אל כרמל, טירת הכרמל. מאז הקמתו, עסק האיגוד במגוון רב של תחומים ובמשך הזמן פעילותו התרחבה לנושאים סביבתיים חדשים, בין היתר: איכות אוויר (זיהום אוויר וניטור, זיהום מתחבורה), חומרים מסוכנים, קרינה אלקטרומגנטית, מניעת רעש, תעשיות ורישוי, תכנון סביבתי, חינוך סביבתי וקיימות. האיגוד הקים מערך משוכלל של 15 תחנות ניטור אוויר באזור עיר חיפה והסביבה, אשר מופעל ע"י מרכז הבקרה שבמשרדי האיגוד. בנוסף לתחנות הנייחות, מבצע האיגוד איסוף מדידות זיהום אוויר באמצעות תחנת ניטור ניידת.

לצפייה באיכות האוויר בזמן אמת וקבלת נתונים מתחנות הניטור ניתן ללחוץ כאן.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות