העיר נשר תממן מלגת לימודים בגובה אלפי שקלים בשנה לסטודנטים תושבי העיר

מלגה לכל סטודנט: בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בהשקעה בלימודים אקדמאים בעיר נשר. בשנת 2021 יחולקו מלגות לסטודנטים בגובה של כ-3 מיליוני שקלים

רמת שכר גבוהה, איתנות כלכלית, עצמאות ופיתוח כלכלי, אלו רק חלק מה״תשואות״ אשר מביאה עמה אוכלוסייה אקדמאית לעיר.

בשטחה של העיר נשר נמצאים מוסדות האקדמיה הגדולים בצפון, מהגדולים בישראל- אוניברסיטת חיפה (18,000 א׳ סטודנטים פעילים) טכניון (13,700 סטודנטים פעילים). אך למרות הקרבה, לעיתים האתגר הכלכלי הוא מה שמונע מהצעירים להיכנס למסלול אקדמי. עיריית נשר החליטה לעשות מעשה ולממן מכספי הרשות מלגה לכל סטודנט בעיר.
חידוש נוסף שנכנס לתוכנית המלגות הוא שגובה המלגה המוענקת יקבע על פי רמת המעורבות והתרומה לקהילה שהסטודנט מקיים. באפשרותו של הסטודנט להכפיל את גובה המלגה אם יבחר להתנדב בעיר ולהשיב לקהילה. בכך הרווח הוא כפול, קשישים ואוכלוסיות מיוחדת זוכות למגע ישיר וסיוע מסטודנטים תושבי העיר, ומאידך הסטודנטים זוכים במלגה משמעותית בהרבה. כשליש מהסטודנטים המתנדבים יזכו למלגת לימודים שנתית מלאה במסגרת שיתופי פעולה עם גופים שונים.
ראש העיר רועי לוי אמר: ״קהילה משכילה היא קהילה איתנה, וקהילה איתנה בונה עיר חזקה ומובילה, זו בדיוק הסיבה שבחרנו להשקיע בצעירים שלנו כדי שיעשו מסלול קצת ארוך יותר, שמשתלם הרבה יותר בעתיד. נשר בפני תקופת פיתוח אדירה, בין השאר יבנו במתחם ה4tech – מאות משרדים שיאכלסו תעשיה עתירת ידע. אנו נשמח שמי שיאכלס את אותם המשרדים הם אקדמאים תושבי נשר".
פרח אסטרוגנו, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הסטודנטים בעיריית נשר, אמרה: ״הקושי של סטודנטים לשלב בין עבודה ללימודים הוא גדול, אנחנו גאים ושמחים לסייע את חלקנו הקטן עבור תושבי נשר. התוצאות לא מאחרות לבוא, אנו כבר עדים לגידול בשיעור הסטודנטים מידי שנה".

 

צילום: עיריית נשר

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות