בסימן עלייה: נרשמת עלייה באחוז המתגייסים בקריית אתא. מעל 93 אחוז מבוגרי ובוגרות "רוגוזין" מתגייסים לצה"ל

עליה בשיעור הגיוס לצה"ל בקריית אתא: שיעור הגיוס בקרב הגברים בקרית אתא עומד על 83.8% ובקרב הנשים 71.7%. למעלה מ- 90% מבוגרי רוגוזין מתגייסים לצה"ל

 

לפני מספר ימים הוצגו בפני ראש עיריית קריית אתא, יעקב פרץ, נתוני הגיוס של העיר ותוכניות ההכנה לצה"ל ברשות לשנת תשפ"א. בפגישה שנערכה בזום בהתאם להנחיות נכחו נציגי העירייה ביניהם מחזיקת תיק החינוך עו"ד עטרה מירב ברגר, מנהל מחלקת החינוך יעקב טאוב, נציגי משרד הביטחון, נציגי משרד החינוך, מנהלי התיכונים בעיר, מרכז הנוער העירוני ומנהלי תכנית ההכנה לצה"ל .

בפגישה ציינו נציגי לשכת הגיוס כי בשנים האחרונות קיימת עלייה בשיעור הגיוס לצה"ל בקרית אתא. על פי נתוני משרד הביטחון שיעור הגיוס בקרב גברים בקריית אתא עלה השנה ועומד על 83.8% – מעל הממוצע הארצי העומד על 71.7%. בקרב הנשים שיעור הגיוס עומד על 67.6% כאשר הממוצע הארצי עומד על 57.8%. לדברי משרד הביטחון בקריית אתא קיים מרקם חברתי חזק מבחינת אחוז הדתיים בעיר המהווים 20% מתושבי קריית אתא ומשפיעים על נתוני הגיוס.

במהלך הפגישה נסקרו גם נתוני הגיוס בחלוקה לבתי הספר השונים. כך למשל, בחטיבה העליונה "רוגוזין", קיימת עלייה בשיעור המתגייסים מדי שנה. על פי הנתונים בחטיבה העליונה רוגוזין 93.3% מהגברים ו-93.8% מהנשים מתגייסים לצה"ל.

במהלך הישיבה, הוענקה למחלקת הנוער תעודת הוקרה ממנהל חברה ונוער במשרד החינוך על פעילותם ותרומתם הרבה בעת משבר הקורונה. לדבריהם : "המחלקה הפגינה ערבות הדדית, מסירות, דבקות במטרה ורוח התנדבות ראויים לשבח בעת חירום. ערכים אלה מהווים ומבטאים את החוסן הלאומי".

נציגי משרד הביטחון ציינו כי בקריית אתא קיים מודל רשותי ייחודי אשר מוכיח את עצמו בהצלחה שנה אחר שנה. בבסיסו של המודל קיימת ראייה כוללת ועמוקה, תוך שיתוף פעולה מלא של כל הגורמים, הן בחינוך הפורמלי והן בחינוך הבלתי פורמלי.

ראש העיר ציין כי ישנה חשיבות לבניית תוכנית עבודה שנתית המגדירה את היעדים עם דגש על מעקב ובקרה והמשך שיתוף פועלה פורה בין צה"ל והרשות. לדבריו,  "העובדה שאנו רואים עלייה במוטיבציה לשירות צבאי הינה תעודת כבוד לנוער המצוין של קרית אתא, המהווה מקור לגאווה. מערכת החינוך העירונית מפעילה מגוון פעילויות בנושא זה, מתוך ראיה מערכתית ,על פיה הגיוס, הינו חלק בלתי נפרד מהכשרת הנוער לאזרחות טובה."

מודל מרכז ההכנה לצה"ל כולל פעילות משולבת רב-תחומית ותוכנית פעולה המופעלת בשיתוף בין הורים, תלמידים, מחנכי כיתות, רכזי חינוך ונוער, יועצים חינוכיים, גורמי קהילה ורווחה, גורמי צה"ל וגורמים מוסמכים אחרים המביאים לעלייה בשיעור המתגייסים מדי שנה. בקריית אתא קיימים מגוון פעילויות נוער להכנה לגיוס, ביניהם קבוצת "אחרי", תנועות הנוער ובתי הספר המפעילים תוכנית הכנה לצה"ל מטעם משרד החינוך  החל מכיתה י'. התוכנית כוללת סל פעילויות נרחב: הרצאות, סדנאות, טיולי גדנ"ע, יריד צה"ל ומרכז הכנה, הכוונה וייעוץ. כמו כן, האגף להכנה לגיוס מעודד את בני הנוער לגיוס איכותי ע"י טיפול אישי,ייעוץ ומעקב בזמן השירות למניעת שחרור מוקדם. בנוסף, קיים טיפול פרטני באוכלוסיות מיוחדות ובעולים חדשים.

 

צילום: עיריית קריית אתא

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות