"לך תספר לאמא מבוגרת על הפטירה של הבן הראשון ואח"כ תספר לה על הפטירה של הבן השני" ראיון עם זהר נסים שאיבד את שני אחיו למחלת הקורונה

זהר נסים, שאיבד את שני אחיו- רוני ומנשה נסים, במסר למי שעדיין לא התחסן "אל תעברו את מה שאנחנו עברנו, שאף אחד במדינת ישראל לא יעבור את מה שהמשפחה שלנו עברה, לכו להתחסן, אין לנו אלטרנטיבה אחרת!"

עורך דין זהר נסים הוא דמות ידועה בחיפה וכך גם משפחתו, אביו כדורי נסים ז"ל ואימו תקווה ניסים שתיבדל לחיים ארוכים עבדו בתפקידים בכירים בשירות הציבורי. לפני כחודשיים נפל על משפחת נסים אסון נורא כאשר האח האמצעי מבין שלושת ילדי המשפחה, מנשה נסים בן ה 65 נפטר ממחלת הקורונה. לפני פחות משבועיים, בדיוק חודשיים אחרי מותו של מנשה, ניחתה על המשפחה הכואבת מכה קשה נוספת והאח הבכור, רוני נסים בן ה 68 נפטר מסיבוכי מחלת הקורונה.

הכותב, בני יזרעאל, שבילה את ילדותו לצד משפחת נסים, כמעט דלת מול דלת, הכיר את האחים ושיחק עימם בשכונה, וכואב ואבל יחד עם תושבי העיר חיפה על שני האחים למשפחת נסים, ישב לשיחה עם חברו מילדות, האח הצעיר, בן הזקונים, זהר נסים, ושמע על המשפחה, המחלה הארורה ומה שיש לזהר להגיד למי שלא רוצה להתחסן.  

 זהר, ספר על המשפחה שלכם

המשפחה שלנו מנתה 3 אחים ואבא ואמא. אבא שלנו נפטר לפני 17 שנה ואחרי שהאחים שלי נפטרו, נשארנו אמא שלי ואני לבד בעולם, אמא שלי שתיבדל לחיים ארוכים בת 84. מנשה נפטר ב 7.1.2020 בגיל 65, הוא היה נשוי, אבא לשני ילדים וסבא לחמישה נכדים ושישי בדרך. רוני נפטר ב7.2.2021 בגיל 68, הוא היה נשוי, אבא לשלושה ילדים וסבא שני נכדים. מנשה עבד בבנק דיסקונט כשכיר, רוני עבד בחברה לשילוח בינ"ל- הוא היה עמיל מכס. היינו משפחה מאוחדת, משפחה שכשמה כן היא- משפחה, חגים סופי שבוע כולם ביחד, ממש אחדות במשפחה. הטרגדיה הזאת פירקה אותנו.

איך מנשה נדבק במחלה?

אין לנו מושג מתי ואיפה מנשה נדבק אבל כתוצאה מהעובדה שהוא נדבק הוא הדביק את אשתו. מנשה לא הרגיש טוב ואישתו והבן שלו לקחו אותו לבית החולים, לשם הוא הגיע במצב קל. בבית החולים המצב שלו התדרדר. אשתו מתוקף היותה חולה חיובית, גם היא הייתה בבידוד וכך גם הבן שלו, למעשה לכל אורך התקופה לא יכולנו לבקר את מנשה, אני מזכיר שבדצמבר זה היה לפני תקופת החיסונים, תקופה שלא איפשרו לך גם להיכנס לבקר את החולה במיוחד במחלקת הקורונה. היום אני יודע שיש מגמה שכן נותנים להיכנס לבקר כשאתה כמובן לבוש בצורה הרמטית תחת כל הכללים. מנשה נכנס לבית החולים ופרט לשיחות בפלאפון או בווידאו או באמצעות עדכונים שהיינו מקבלים מהחמ"ל או בשיחה יומית עם הרופא, לא הייתה לנו גישה פיזית אליו ולכן הפרידה הייתה כואבת מאוד מאוד מאוד, במיוחד עקב העובדה שמנשה נכנס במצב קל, הגיע לבית החולים בכוחות עצמו, נכנס לבית החולים בכוחות עצמו, לא אמבולנס, לא שום דבר, הוא סך הכל הופנה על ידי הרופאה לא בגלל קשיי נשימה אלא בגלל טענה שמשהו לא בסדר בכליות ומסתבר שהכליות לא היו בכלל קשורות… ההתדרדרות וקשיי הנשימה החלו רק כשהוא שהה בבית החולים, שם זה התחיל. זה מתחיל עם חמצן בצורה קלה אח"כ תגבור של חמצן בצורה קצת יותר חזקה, אח"כ בתגבור קצת יותר מאסיבי עד שהוא הגיע לשלב של הרדמה והנשמה. לצערי, ממה שאני מבין אין איזה שהוא פרוטוקול סדור של טיפול או איזה דרך טיפולית סדורה, המוטציה הזאת תוקפת ומתעתעת. זה רכבת הרים מבחינת המצב היומיומי ואפילו השעתי, זה משתנה שעתית, אדם יכול להיות במצב טוב ואחרי שעה במצב גרוע. את רוני למשל העבירו מיחידת טיפול נמרץ קורונה ליחידת טיפול נמרץ כללי אחרי שנגיף הקורונה לא היה מדבק ממנו וכבר התחילו לטפל בנזקי הקורונה. רוני יצא מהמחלקה במצב יציב.

אז מה שפגע ברוני בעצם זה הנזקים שהקורונה עושה?

חד משמעית! הקורונה משתלטת על הריאות ויוצרת קרשי דם והחמצן יוצר קרישי דם, אני לא רופא אבל מה שהרג את רוני זה תסחיף ריאתי בסופו של דבר.

ההלוויה של מנשה כנפטר מקורונה הייתה שונה?

ההלוויה של מנשה הייתה הלווית קורונה לפי כל הכללים, המשמעות של הלווית קורונה היא שהגופה עטופה בניילונים, אתה לא יכול לזהות את הגופה בבית הקברות, מצלמים לך תמונת וואטספ. אישתו ישבה באמבולנס לראות את הלוויה מרחוק כי היא הייתה בבידוד וקיבלה אישור מיוחד להשתתף בלוויה בתוך אמבולנס סגור. אתה לא יכול אפילו ללוות את הגופה לקבר, מי שמלווה את הגופה הם חברת קדישא, אתה הולך במרחק, אתה לא יכול להתקרב לקבר בשעת הקבורה בגלל שזו לוויית קורונה. הלוויה של רוני הייתה שונה. רוני היה בהלוויה של מנשה, אחרי שמנשה נפטר רוני הלך יחד איתי לחברת קדישא כדי להסדיר את מקום הקבורה ואח"כ כמובן היינו בשבעה בבית הכנסת ובתפילות, למעשה רק ב30 של מנשה רוני קיבל שהוא חיובי לקורונה.

לכו להתחסן. זהר נסים. אלבום פרטי

יודעים מתי ואיך רוני נדבק?

אנחנו משערים שהוא נדבק בתור לחיסון. כשרוני הלך להתחסן כל המשפחה הלכה איתו להתחסן וכולם נדבקו, אישתו ושתי הבנות, כולם באותו יום. אגב, כולם היו בבידוד וכולם שוחררו מהבידוד כולל רוני, הרופא אמר לו אתה מחלים ואתה יכול לצאת. אבל אצל רוני הנגיף גרם לנזק כל כך גדול שהיו לו קשיי נשימה והוא החליט להתפנות לבית חולים כרמל. הוא הזמין אמבולנס שחיכה לו למטה ולקח אותו לבית החולים ושם המצב החל להתדרדר בדיוק כמו שהיה עם מנשה. הטרגדיה הכפולה פה והעוד יותר כואבת היא- לך תספר לאמא מבוגרת על הפטירה של הבן הראשון ואח"כ תספר לה על הפטירה של הבן השני. כשמנשה נפטר אז רוני עלה אליה לספר לה ואני הלכתי למנשה לבית החולים וכשרוני נפטר כבר לא היה מישהו אחר פרט אלי. אני הלכתי לספר וגם כשאני מדבר איתך עכשיו אני לא מצליח להבין איך עשיתי את זה. אין ספק שהשבעה היא כמו איזה כדור אקמול שנותנים לך, מעין איזה שהוא טשטוש לטשטש אותך מההלם אבל המצב והכאב והחוסר אתה מרגיש אותם בתקופה הזאת אחרי השבעה, אין לך עם מי לדבר, אין אחים, אין לך את האחים שאתה רגיל לדבר איתם, אם לא כל יום אז לפחות פעמיים שלוש בשבוע ואין לך עכשיו. המשפחות מרוסקות נפשית, אבל החיים חזקים יותר מהכל. הטרגדיות של המשפחות היא בלתי תתואר, רוני ומנשה, מעבר לכך שהיו האחים שלי, היו בעלים ואבות מאוד דומיננטיים, מאוד מאוד מורגשים, מעורים במשפחה, מאוד חמים, תומכים מאוד ופעילים, ככה שהחלל שהם השאירו הוא חלל ענק וחסר גדול שפתאום אב הבית במלוא רמ"ח אבריו שהיה בכל דבר שאפשר לומר, פשוט נעלם מן העולם. אני שואל בזהירות את בורא עולם איך זה יכול להיות ששני אחים בהפרש של 60 יום מאותה משפחה מתים מקורונה. דווקא אצלנו מבחינה סטטיסטית זה מטורף. האכזבה הכי גדולה שלנו שהם לא הספיקו להתחסן, שמנשה בכלל לא הספיק, הוא לא קיבל את האפשרות להתחסן, זה היה לפני. רוני התחסן פעם אחת.

מה יש לך לומר למי שעדיין לא התחסן?

המסר שצריך לצאת פה זה – 'לכו להתחסן!' ויפה שעה אחת קודם, לא לזלזל, לא להיות יהירים, אין אפס. הקורונה קיימת ואני לא מאחל לאף אחד להתנסות בנגיף הקורונה, להיפך, הקורונה מתפתחת ומקבלת כל מיני פיתוחים כאלה ואחרים, אנחנו  כל הזמן שומעים על מוטציות- דרום אפריקאית, בריטית וכו', אני חושב שהמוטציה הכי מסוכנת תהיה בישראל, כי בגלל החיסונים יכולה להתפתח מוטציה מאוד מסוכנת אבל אני חושב שהחיסונים עושים את שלהם ומאפשרים לאנשים להיות הרבה יותר בטוחים, אתה רואה את זה גם סטטיסטית, אתה רואה את הירידה בתחלואה של האנשים המבוגרים. החיסון עושה את שלו וזה מה שיש לנו להישען עליו, באותה מידה יש אנשים שעושים חיסון נגד שפעת ונגד כל מיני דברים שאומרים לעשות. נכון, אף אחד לא נערך לנגיף הזה והחוקרים והמחקרים לא נערכו מבעוד מועד לדבר הזה אבל אנחנו צריכים  לברך שיש לנו את חברת פייזר וחברת מודרנה שהמציאו חיסונים בזמן קצר שכזה ואין לנו אלטרנטיבה אחרת. אני אומר לך היום כאבא לשלושה ילדים קטנים שאני ממש חושש מכל אותם ילדים עד גיל 16 שלא מתאפשר להם לקבל את החיסון כי היום הסכנה מרחפת מעל ראשם לא פחות מאותם אנשים מבוגרים עם מחלות רקע וצריך להיזהר ולהישמר. אין פה בכל מקום למרד או לאפאתיות או לאיזה שהיא הכחשה, איך אפשר להתעלם מ 5400 נפטרים במדינת ישראל מקורונה? איך אפשר להתכחש לזה? כשמנשה נפטר הוא היה הנפטר ה3000 ב7.12.2020 כשרוני נפטר הוא היה ה5200, זה קנה מידה רק בשביל להבין והלוואי שרוני ומנשה היו מספיקים להתחסן את שני החיסונים,אז לא היינו מדברים פה. אמא שלי מחוסנת ואני מחוסן בפעם השנייה, המשפחה של רוני ומנשה כבר חוסנו טבעית, לצערנו הרב.

לסיכום, אני רוצה להגיד לכולם, אל תעברו את מה שאנחנו עברנו, שאף אחד במדינת ישראל לא יעבור את מה שהמשפחה שלנו עברה, לכו להתחסן, אין לנו אלטרנטיבה אחרת!

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות