סטודנטים מטעם הרווחה בעיריית חיפה מגיעים לבתי קשישים בשכונת הדר ומסייעים להם מקניית מצרכים ועד הסעתם למרפאות

על רקע תקופת משבר הקורונה עורך בימים אלה אגף הרווחה של עיריית חיפה פעילות אינטנסיבית ברחבי שכונת הדר, לאיתור קשישים, החיים בגפם, זיהוי צרכיהם ומציאת דרכים לסייע להם

במסגרת פעילות יזומה שמקיים בימים אלה אגף הרווחה של עיריית חיפה, עורכים עובדי המחלקה לשירותים חברתיים ביקורים בבתי תושבים קשישים המתגוררים בשכונת הדר, על מנת לזהות צרכים מיוחדים כלשהם, כגון: סיוע בקניית מזון ותרופות ובשינוע לביצוע בדיקות במרפאות קופות החולים.

לפעילות, שהחלה בימים האחרונים, שותפים סטודנטים, הפועלים במסגרת תקנים שהקצתה העירייה במיוחד עבור פעילות זו וכן חברי הקהילות השונות המתגוררים בשכונת הדר, דוגמת: "דרור ישראל", "השומר הצעיר", תנועת "החלוץ", הגרעין התורני "הדר להדר", עמותת "לב ח"ש", "הנוער העובד והלומד", ו"כפר הסטודנטים". הפעילות מתבצעת על-פי מיפויים קודמים שערך אגף הרווחה בסיוע אגף המיחשוב העירוני, לאיתור כלל התושבים הקשישים המתגוררים בשכונת הדר.

במסגרת הפעילות עוברים העובדים הסוציאליים וחברי התנועות השונות, אשר עברו הכשרה מוקדמת, בין בתי התושבים הקשישים, שואלים לשלומם ומהווים עבורם חברה, במטרה להקל על בדידותם. לאחר סיום הביקור, מעבירים הפעילים את רשמיהם לגורמי הרווחה העירוניים באמצעות אפליקציה ייעודית, אשר פותחה ב"חמל החברתי" של הטכניון.

שרית גלסברג, מנהלת מחלקת הרווחה בשכונת הדר: "עובדי אגף הרווחה מתכוננים במהלך ימי השיגרה לתקופות חירום, כמו זו שאנו נמצאים בה היום. העובדים כולם שמחים להירתם למשימה ומוכנים לתת את המענה הנדרש. זהו תפקידנו וזוהי חובתנו – להיות עם הקשישים ברגעים הקשים".

מיטל רוט, רכזת "הרשת החברתית" בהדר וחברת הקיבוץ העירוני דרור ישראל: "התפקיד שלנו הוא לשמור על האזרחים הוותיקים בשכונה וזה חלק חשוב מלהיות קהילה חפצת חיים. לא ניתן להם לקשישים להישאר לבד".

אביטל כהנא, מתנדבת בשנת שירות בגרעין התורני בשכונת הדר: "מדובר בהצלת חיים ומה שיפה הוא שכל גווני האוכלוסייה שותפים בו. הקשישים שאותם ביקרנו מאוד שמחו מאוד לראות אותנו והתרגשו לדעת שיש מי שדואג להם".

 

צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות