מהלובי ועד המדרגה האחרונה: מה עושים כשקונים דירה חדשה ומוצאים ליקויים בשטחים המשותפים?

מהרובה ברצפת הלובי והאריחים בקומת המחסנים ועד הקיר הגלי, הפנלים, הדלתות והתקרה. כל הליקויים בשטחים המשותפים בבניין. צפו בפרק הרביעי של 'בדק בית - ליקויי בנייה' סדרת רשת בת ארבעה פרקים מבית 'ניוזים נדל"ן'

קניתם דירה חדשה שאתם מרוצים ממנה והבניין חדש, נקי, יפה ונוצץ? אז זהו, שלא, רוב הסיכויים שקיימים ליקויי בנייה גם באיזורים המשותפים. אם זה בלובי או במחסנים או בגג, מהמרצפות והקירות ועד התקרה, בכל פינה ניתן למצוא ליקוי כפי שנצפה בסרטון המצורף.

ניוזים נדלן יוצא בסדרה של ארבע כתבות בנושא ליקויי הבנייה בהן מסבירים אודי רז מבעלי חברת ‘בדק בית 360’ ועו”ד ונוטריון גיא יעקב, המתמחה בתביעות ליקויי בנייה, על הליקויים וכיצד ניתן להתמודד איתם משפטית.

הפרק הרביעי בסדרה ‘בדק בית- ליקויי בנייה עוסק בליקויי בנייה בלובי ובחלקים שונים אחרים של בניין משותף, מי אחראי עליהם, מול מי עומד עורך הדין, מה חשיבותם ומה צריך לעשות בנידון.

אודי רז, בדק בית 360. צילום MSRאודי רז, בדק בית 360. צילום MSR

אודי רז, בדק בית 360: "כשאתם קונים דירה חדשה מקבלן צריך לבדוק גם את הלובי וגם את השטחים המשותפים, מאחר וגם בהם אנחנו מוצאים לא מעט ליקויים כפי שאנחנו שפרשנו אותם בפניכם בסרטון. חשיבות גדולה היא כמובן שהכל יראה אחיד, גם בציפוי הדלתות לפעמים אנחנו נתקלים בחומרים מדללים שמצרים את השובלים האלה ובפועל גם את הציפוי בדלת כזו צריך לחדש או להחליף את הדלת הזו עד שהיא תהיה מושלמת ותראה בצורה אחידה.

גם לקומת המחסנים ולאזור המשותף צריך לתת התייחסות, אם מביטים בחלק התחתון ניתן למצוא שוני בגבהים, או שיפועים ופערים שלא מכוסים עם אותו סף שכבר יצא מהמקום וכשל ובפועל התפר של האילתור מתחיל לצאת ממקומו. ניתן למצוא במרצפות גם את עניין מרכיב הרובה שלא אחיד והדברים האלה יוצרים רטיבויות שצריך לטפל בהם. צריך להתייחס לכל המערכת הזאת כמערכת אחידה וגם אריחים שבורים צריך להחליף. לשוב לתת את היחס לשטחים המשותפים כמו לשטח הדירה בכל דבר ועניין.

חשוב מאוד לבדוק שיש איזונים בין המערכת כך שגם כשמבצעים את הטיח לא תישאר גליות והמישור יהיה אחיד ויתחבר אל הרצפה, שלא תיווצר בטן, או שהקיר יהיה עם סטייה פנימה, וכך כל מערכת הפאנלים תהיה משופעת ונמוכה מהמפלס ואז האלמנטים לא יהיו מיושרים בקו אחיד.

עוד גיא יעקב. צילום MSRעוד גיא יעקב. צילום MSR

עו"ד ונוטריון גיא יעקב: כשאנחנו מדברים על ליקויי בנייה בדירות וליקויים בלובי של בניין משותף, צריך להבין שיש הבדלים רבים בין ליקויי בנייה שקשורים לדירות פרטיות לבין ליקויי בנייה שקשורים ברכוש המשותף. צריך לדעת איך להתנהל בכל אחד מסוגי הליקויים כי בכל אחד מהם ההתנהלות שונה לחלוטין. אנחנו בתור עורכי דין לליקויי בנייה בתביעות של רכוש משותף, לובאים, חדרי מדרגות, גגות וכל יתר הדברים שקשורים ברכוש המשותף, מתנהלים בעיקר מול ועד הבית. שולחים לקבלן דו"ח אי התאמה מסודר ומתקדמים בתביעה שהיא בכלל לא קשורה לדירות הפרטיות אלא רק לשטחים המשותפים.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות