קניתם דירה חדשה? תבדקו טוב שלא דפקו אתכם, כי אם לא תתנו הודעה על אי התאמה כעת, אח"כ זה כבר עלול להיות מאוחר

פאנלים עקומים, אריחים פצועים והתנפחות צבע בתפרים של תריסי המיזוג, הם רק חלק קטן מהליקויים שמצאנו בדירה חדשה שבדקנו. צפו בפרק הראשון של 'בדק בית - ליקויי בנייה' סדרת רשת בת ארבעה פרקים מבית 'ניוזים נדל"ן'

קניית דירה חדשה היא אחת מהפעולות הכלכליות החשובות בחיי אדם, זוג או משפחה שמצריכה חשיבה רצינית ובחינה מעמיקה בכל האספקטים החשובים לקונה. בקניית דירה מקבלן אנחנו יודעים מראש כמעט כל דבר על הדירה ומרכיביה, על השכונה, האזור ואפילו השכנים. אנחנו מקבלים מפרט מלא שלעיתים אנחנו אף בוחרים אותו ומשנים לפי דרישה. עד כאן הכל ברור, אך מה קורה כאשר אנחנו נכנסים לדירה החדשה שזה עתה נסתיימה בנייתה וכעת עלינו לאכלס אותה במוצרים ובעצמנו? לעיתים אנחנו יכולים לגלות ליקויים בבנייה או הבטחות שלא מומשו מיד, אך ברוב המקרים עלינו לבדוק את הדירה בצורה יותר מקצועית ולכן עלינו להזמין חברה שמתמחה בבדק בית לפני/אחרי קנייה על מנת שנדע האם קיבלנו את הדירה שהבטיחו לנו בצורה הטובה ביותר או שנצטרך להתמודד בשנים שלאחר מכן עם ליקויים שהקבלן עלול להתנער מהם. ניוזים נדל"ן יוצא בסדרה של ארבע כתבות בנושא בהן יסבירו אודי רז מבעלי חברת 'בדק בית 360' ועו"ד ונוטריון גיא יעקב, המתמחה בתביעות ליקויי בנייה, על הליקויים וכיצד ניתן להתמודד איתם משפטית.

הפרק הראשון בסדרה 'בדק בית- ליקויי בנייה' עוסק בליקויי בנייה בתוך הבית, אותם נבדוק בעזרת כלים מקצועיים.

אודי רז בבדיקת ליקוי בנייה. צילום אורן סטלקולאודי רז בבדיקת ליקוי בנייה. צילום אורן סטלקול

אודי רז, בדק בית 360: "אנחנו נמצאים בדירה שבה איתרנו מספר ליקויים מאוד משמעותיים. התמקדנו כאן בנושא הריצופים שבהם אנחנו רואים פערים בין אחד לשני שנמצאים בניגוד להנחיות הביצוע לפי תקן 1555, כשהממשקים ביניהם משתנים משני מילימטר לחמישה מילימטר. אנחנו רואים קפיצות בין חצי מילימטר לאחד וחצי מילימטר, אנחנו רואים מקומות שחסר רובה ואנחנו נוגעים בנקודות של קירות עקומים שבהם בפאנל יש סטייה אותה ניתן לראות לפי קו הלייזר. ליקוי נוסף שרואים בסרטון הוא שינויים בגוונים בתאורה ובתקרה, ריבודים שרואים בתקרה שנראים כמו גלים אותם צריך לפתור באמצעות שפכטל על התקרה ובצביעה מקצועית ומסודרת.

את הליקויים הללו אנחנו רואים בעזרת תאורה שיוצרת עומק. ניתן לראות שכאשר ניסו לפתוח את הצנטריפוגות כדי לבצע רובה כהלכה הם פצעו את האריחים, את השפה שלהם, וזה דבר שכמובן לא תקין וצריך להחליף את האריח מבחינתנו. אנחנו מנסים לבחון כל ליקוי בשני אמצעים מקצועיים, הן בעזרת זויתן של 90 מעלות, כאשר אנחנו מבצעים הצמדה ורואים שהפער די גדול, מה שמראה שהפאנל עקום ביחס לקיר והן באמצעות לייזר, עם הלייזר אנחנו מסמנים ביחס ל90 מעלות של הקיר ואז אנחנו רואים את ההפרש, הליין בעצם מראה איך זה כמובן אמור להיות. אנחנו דוגמים את עצמנו ואנחנו רואים שזה בעצם אותו הליקוי. ליקוי נוסף שאנחנו בודקים ממוקם בדיוק בנקודות האלה שבתפרים של תריסי המיזוג, מין התנפחות של הצבע, אם היה פריימר טוב ושכבות ביצוע תקינות הדבר הזה לא היה קורה ולכן כרגע יש התנפחויות, פשוט צריך לעבוד לפי שכבות ולפי הגדרות היצרן."

עו"ד גיא יעקב. צילום: יעקב רביבועו"ד גיא יעקב. צילום: יעקב רביבו

עו"ד גיא יעקב: "נמצאו בבדיקה ליקויים רבים, חלקם נוגעים למרצפות וחלקם נוגעים לבנייה שהיא לא לפי התקן ולא ישרה בזווית של 90 מעלות. חשוב להבין מה הדרך הנכונה לעבוד עם ליקויים מול הקבלן. כשמגיעים אלי לקוחות ומספרים לי שיש להם ליקויים כאלה או אחרים בדירה, אנחנו, עורכי דין, כמו כל לקוח שרוצה לבוא בתלונה, חייבים לתת לקבלן הודעה שבדירה יש ליקוי בנייה, בשפה משפטית קוראים לזה הודעה על אי התאמה. אם ניקח לדוגמא את הליקוי במרצפות, אנחנו מודיעים לקבלן שיש מספר אריחים שצריך להחליף אותם ועליו להגיב. יכולה להתעורר לנו בעיה נוספת כתוצאה מהבעיה הקודמת- מה קורה אם לקבלן אין סוגים זהים של מרצפות? פה אנחנו נכנסים לבעיות אחרות עם פתרונות יצירתיים שהקבלנים מנסים למצוא במצבים כאלה, כגון לקחת ריצופים מהממד ולרצף במקום הריצופים האחרים ולשים בממד מרצפות בגוון אחר כאילו שממד זה לא חלק מדירת המגורים ועוד בעיות כאלה ואחרות אותן צריך להשאיר לעורכי הדין. מה שחשוב זה כרגע זה לדעת שבשלב הראשון צריך לתת הודעה על אי התאמה."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות