לחיות את החיים: יעקב שנקלע לחובות, חלה בלוקמיה והפסיד את כל מה שהיה לו, חזר אל החיים 

יעקב רביבו: "אני עשיתי טעות, חיכיתי המון זמן, יכולתי להתחיל לחיות כבר לפני הרבה שנים. עורך דין גיא יעקב דיבר איתי ולא הזזתי את עצמי, אז לכל מי שנמצא במצב שהייתי בו, שיזוז, שלא יחכה!"

תקופת הקורונה החריפה את הבעיות הכלכליות של הפרט ובעיקר החריפה את מצבם הכלכלי של בעלי העסקים בישראל. חלקם שורדים בקושי וחלקם הגיעו למצב שהם עומדים מול שוקת שבורה וחייבים לסגור את העסק כשהם נמצאים בחובות כבדים שאינם יכולים לשלם אותם. ברגע הזה על אותם בעלי עסקים לפנות לעורך דין על מנת שיעזור להם לעבור את התהליך הכלכלי-משפטי בצורה הטובה ביותר. בין הסיפורים העצובים והכואבים ניתן למצוא גם סיפורים שעושים טוב על הלב ומהווים נקודת אור בזמנים קשים. אחד הסיפורים המרגשים שייך ליעקב רביבו שמהווה סיפור הצלחה של אדם שנקלע לחובות והצליח להשתקם בסיוע של עו"ד גיא יעקב, המתמחה בתחום החדל"פ – חדלות פירעון.

יעקב רביבו, איך נקלעת למצב של צבירת חובות?

בשנת 1993 כשחזרתי מארה"ב עם קצת סחורה משלי, התחלתי להתעסק במסחר והתחברתי לכמה אנשים. החיבורים לא היו כל כך טובים והסתבכתי קצת ולפני שהספקתי להתאושש ולעמוד על הרגליים חליתי בלוקמיה- סרטן הדם והכל התרסק לי מול העיניים. הייתי שנה בטיפולים בבית חולים רמב"ם ואח"כ בזמן שהייתי בטיפולים עשיתי איחוד תיקים וככה למעשה התחיל הסיפור הזה, לפני 20 שנה…

 

סיפור מרגש. יעקב רביבו. צילום ניוזיםסיפור מרגש. יעקב רביבו. צילום ניוזים

ומה גרם לך להתחיל בהליך של פשיטת הרגל?

קרוב לעשרים שנה שילמתי איחוד תיקים והרגשתי שכל החיים שלי נעצרו ולא זזים לשום מקום. פגשתי זוג חברים שסיפרו שהם התחילו בהליך של פשיטת רגל ודרבנו אותי לעשות את התהליך הזה ושחבל שאני תקוע באותו מקום כבר הרבה זמן, למעשה אני כבר סיימתי אתה התהליך ויצאתי ממנו.

איך הרגשת בכל מהלך התהליך הזה?

התהליך שעשיתי עם עורך דין גיא יעקב היה במהירות הבזק, לא הספקתי למצמץ והכל כבר נגמר, הוא הוציא אותי מכל הבלאגן, פתאום חזר לי הרישיון פתאום חזרו לי החיים, בזכותו אני חי היום.

והיום אתה מרגיש הרבה יותר טוב?

היום השמיים הם הגבול.

עו"ד גיא יעקב, הצלם יעקב רביבו ובני יזרעאל באולפן ניוזים טיוי.עו"ד גיא יעקב, הצלם יעקב רביבו ובני יזרעאל באולפן ניוזים טיוי.

עורך דין גיא יעקב מה ההבדל בין הליך של פש"ר- פשיטת רגל לבין הליך שנקרא חדל"פ -חדלות פרעון?

למעשה היום תהליך של פש"ר הוא הליך לא רלוונטי, פשיטת הרגל בוטלה ובמקומה יש את חוק חדלות הפירעון. ברמת העיקרון במאקרו התהליכים הם די דומים אחד לשני, אך יש כמה הבדלים, הליך פשיטת הרגל הוא בבית משפט מחוזי, הליכים של חדלות פירעון בין סכומים של 50 ל-150 אלף שקל מתנהלים בפני רשם ההוצאה לפועל, ובסכומים של 150 אלף שקל ומעלה בבית משפט השלום, אבל ברמת העיקרון האופי של ההליך נשאר פחות או יותר אותו דבר, במיוחד אם אתה משווה את חוק חדלות פירעון להליכי פשיטת הרגל אחרי הרפורמה שהייתה.

אתה ממליץ למי שהגיע למצב של יעקב שנמשך במשך כל כך הרבה שנים להתחיל את ההליך הזה?

תראה את הבן אדם היום לעומת איך שהכרתי אותו. הוא פתח חברה, יש לו חברת צלמים 'פוקוס צלמים', יעקב עובד, מתפרנס, חי את החיים, רואה את הפוטנציאל שלו מתממש לעומת מישהו שנמצא באיזה שהוא מצב של קיפאון. בתיק איחוד שהסכומים שאתה משלם לתוך התיק אפילו לא מכסים את הריביות אתה לא רואה את הסוף ובהליך של חדלות פירעון יש לך נקודת פתיחה שהיא ידועה ונקודת סיום שהיא נקודת סיום שהיא ידועה, כל התהליך אמור לקחת סדר גודל של 4 שנים והרעיון הוא להתחיל חיים חדשים, לא להישאר במצב של מה שנקרא לחיות מתחת לרדאר, לפחד לעבוד כדי שלא ייקחו לך את המשכורת, מגבילים לך את רישיון הנהיגה, דברים שהם מאוד קשים ויש להם השלכות מאוד כבדות על אנשים.

יעקב, משהו לסיכום לגבי האנשים שנמצאים במצב לא טוב כמו שאתה היית…

קודם כל, לעשות כל מה שאפשר לעשות כדי לא להישאר באותו מקום, למעשה, אני עשיתי טעות, חיכיתי המון זמן, יכולתי להתחיל לחיות כבר לפני הרבה שנים. עורך דין גיא יעקב דיבר איתי לפני הרבה שנים ולא הזזתי את עצמי אז שמי שנמצא במצב שהייתי בו, שיזוז, שלא יחכה!

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות