ניצחון לעיריית קריית ביאליק: הוועדה לתכנון ובנייה דחתה בקשה להקמת בניין רב קומות ברחוב זינגר בו מבני מגורים נמוכים. דוקורסקי: "לא נכנע לתאוות בצע של קבלנים"

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה דחתה את הבקשה להקמת בניין בן 7 קומות ברחוב זינגר בקריית ביאליק. ראש העיר דוקורסקי: "לא נאפשר בנייה לגובה באזור בעל צביון מגורים נמוך ופגיעה באיכות חיי התושבים כתוצאה מתאוות בצע של הקבלנים"  

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה דחתה בישיבתה האחרונה את הבקשה להקמת בניין בן 7 קומות ברחוב זינגר במקום בית של קומה אחת בלבד.

מדובר בבית הנמצא על מגרש של 650 מ"ר ובעל דירה אחת. הקבלן בבקשתו הציע להרוס את הבניין הישן ולהקים במקומו מבנה בן 7 קומות עם 11 יחידות דיור.

בדיון התנגד ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, לתוכנית המוצעת וציין כי מדובר באזור בו רוב בתי המגורים הם נמוכי קומה והקבלן בבקשתו מבקש להגדיל את היקף שטחי הבנייה בכ-490 אחוז : "היקף שטחי הבנייה המבוקש ייצור עומס גדול על התשתיות באזור וישנה את צביון הרחוב". דוקורסקי ביקש לשמור על אופי הבינוי הקיים על פי התוכנית המאושרת וציין כי הבניין בעל 7 קומות אינו מתאים לסביבה וישנה באופן ניכר את הרחוב: "התוכנית המוצעת פוגעת במרקם העירוני באופן קיצוני ומכבידה על התשתיות אשר אינן מסוגלות להכיל כמות יחידות הדיור המוצעות".

דוקורסקי הדגיש כי קריית ביאליק נמצאת בין הערים המובילות בתחום ההתחדשות העירונית בנוסף לבנייה המסיבית בשכונות החדשות, לכן בסמכות העירייה לקבוע את סדרי העדיפויות והאזורים בהם תתקיים ההתחדשות והאזורים בהם יישמר הצביון הקיים. לדבריו של דוקורסקי תהליכי ההתחדשות חייבים להיות חלק מתוכנית המתאר העירונית שתבנה תוך שיתוף הציבור.

לאור האמור החליטה הוועדה לדחות את התוכנית  תוך ציון כי התוכנית המוצעת על ידי היזם חורגת באופן משמעותי מהסביבה הקיימת ואינה מעניקה ערך מוסף לסביבה.

 

הבית המדובר ברחוב זינגר. צילום: עיריית קריית ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות