שוק הנדל"ן בטלטלה: אנחנו בדרך להאצה או שההאטה תימשך אל תוך החורף

עו"ד גיא יעקב ואבי ביטון מבעלי זוהר נכסים בראיון לניוזים טיוי על הדומה והשונה בשוק הנדל"ן בסיום הסגר הראשון והשני

הסגר השני זה עתה מסתיים לו ושוק הנדל"ן מוצא את עצמו בטלטלה בפעם השנייה בשנה האחרונה. מכירה/ קנייה של דירה הינה אחת הפעולות הכלכליות הגדולות של רוב האנשים שמצריכה זהירות מירבית ופתיחת עיניים למצב השוק בהווה ובעתיד. רבים שואלים עצמם לאחר הטלטלה בסגר הראשון האם כדאי לקנות או למכור את הדירה שלהם בתקופה הקרובה או לחכות. עו"ד גיא יעקב ואבי בכר מבעלי זוהר נכסים הגיעו להתראיין באולפן של ניוזים טיוי על מנת להצביע על הדומה והשונה בשוק הנדל"ן בסיום הסגר הראשון והשני ואולי לעזור לכם בתשובה לשאלה החשובה.

אבי, איך התחלת לעבוד כמתווך?

תחום התיווך די דומה למה שעשיתי לפני זה, אני מגיע מתחום המכירות, כל החיים שלי עסקתי במכירות ובגיל 29 החלטתי שאני נכנס לתחום הנדל"ן. הקפיצה למים הייתה מבחינתי קפיצה די קלה כי אינטראקציה עם אנשים תמיד הייתה לי, מכירות זה התחום שהתעסקתי בו וגם אז בזמנו, גיסי אבי בכר שיצאו ממכללת קאשפלו, פתח את המרכז לנדל"ן חיפה וראה את הפוטנציאל הטמון בי ואמר שהוא חושב שזה התחום התפור עלי ואמר לי 'במקום להתעסק במכירות של טלפונים או דברים כאלה, בוא תתעסק בכסף הגדול". זה באמת תחום שאין בו גבולות מבחינת יכולת לעשות כסף, יכולת להתפתח פיננסית. אח"כ התפצלו דרכנו והקמתי את חברת זוהר נכסים שמונה שבעה מתווכים, אני והשותף שלי דודי עטר יחד עם עוד חמישה מתווכים."

מה מתווך צריך שיהיה בו על מנת להצליח בתחום?

מתווך שרוצה להצליח בתחום הזה צריך להבין שהוא צריך להקריב, להקריב מבחינתי זה לדעת שהוא הולך משקיע מבחינת זמן, בן אדם צריך להיות סופר חרוץ ולהשקיע זמן, אם זה ללכת לעשות שטח בהתחלה, לעבור דלת דלת ולהכיר את היכולות שלו, בלי שום קשר למעמד שאנחנו נמצאים היום, אנחנו נותנים את החשיפה למתווכים שלנו אבל מתווך שבאמת רוצה להצליח צריך שתהיה לו את האש בעיניים. זה תחום מבחינת מספרים שהשמיים הם הגבול, זה אחד התחומים שאין הגבלה למה שאתה יכול לעשות מבחינה כספית בחודש נתון.

עו"ד גיא יעקב ואבי ביטון מבעלי זוהר נכסים בראיון לניוזים טיוי. צילום ניוזיםעו"ד גיא יעקב ואבי ביטון מבעלי זוהר נכסים בראיון לניוזים טיוי. צילום ניוזים

מה מצב השוק היום?

אנחנו כרגע בתחילת היציאה מהסגר השני, השוק היום די מתעורר לאחר שהורידו את ההגבלה של האלף מטר. גם כשהייתה הגבלה על מתווכים להראות דירה עבדו אנשים, יש מתווכים שקיבלו קנסות של 5000 ₪ כי בסופו של עניין ללכת ולראות הפגנות של אלפיים וחמשת אלפים איש ואתה בתור מתווך עם מסכה ועם מדידת חום לא יכול להיכנס עם לקוח אחד לתוך בית. היציאה היא יציאה מתונה אבל אם אני מסתכל על הסגר הקודם- במרץ ואפריל שוק הנדל"ן חטף מהלומה חזקה מאוד, כשבחודש שאפריל היו רק 2000 עסקאות ולאחר מכן ביציאה מהסגר היה כאוס, כבחודש מאי התאוששות מטורפת ובחודש יוני היה שיא של קרוב ל11 אלף עסקאות, אז אנשים שהשקיעו בעבר בניירות ערך בורסות וכו', כל הדברים האלה נמחקו, דירה לא יכולה להימחק מקסימום לרדת, הייתה ירידה של חצי אחוז מקסימום.

עורך דין גיא יעקב. צילום יעקב רביבועורך דין גיא יעקב. צילום יעקב רביבו

עו"ד גיא יעקב, מה שונה בהתנהלות של האנשים ושל כל השוק עצמו בין היציאה מהסגר הראשון לבין היציאה מהסגר השני?

קודם כל צריך לחבר את היציאה מהסגר הראשון והשני למצב המשפטי ולמצב בכלל בשוק הנדל"ן, אנחנו נמצאים בתקופה שהיא די דרמטית מבחינת החקיקה הרלוונטית, למשל קח את מס הרכישה למשקיעים שעד לפני חודש וחצי חודשיים עמד על 8% וירד ל5%, מהלך כזה הוא מבחינת משנה משחק בשוק הנדל"ן וכשמשלבים את זה עם שוק שנמצא בחוסר וודאות נוצר כאוס, מצד אחד יש תמריצים שנזרקים לשוק שמעודדים עסקאות ומצד שני יש לך משבר שגרם להקפאה מוחלטת של חודשיים בכמות העסקאות. אם ניקח לדוגמה שאת חודש יוני שהיה בהתפוצצות של עסקאות ועכשיו אנחנו יוצאים מעוד סגר, הורדת מס הרכישה עם שחרור הסגר השני יכול להוביל לגל משמעותי מאוד בטווח המיידי של עסקאות נדל"ן.

מה ההרגשה שאתה מקבל מאנשים שרוצים לקנות דירה עכשיו?

אנשים מנסים לנתח ולתכנן את המהלכים שלהם בתנאים של חוסר וודאות, אף אחד מאתנו ומיתר האנשים בעולם לא נביא, אף אחד לא יודע מתי הקורונה תסתיים ומה יקרה עם שוק הנדל"ן לכן אנחנו פחות או יותר רואים מצב של שוק עסקאות שמחויבות מציאות ופחות עסקאות של הזדמנויות עסקיות וכאלה, מצד שני אנחנו נמצאים בתקופה מאוד דרמטית בשוק הנדל"ן, יש עכשיו דיבורים על זה שאמורים לבטל את הקפאה ויכולת למכור דירות שניקנו במסגרת מחיר למשתכן, מי שקנה במסגרת מחיר למשתכן לא יכול הרי למכור אותה חמש שנים, מדברים עכשיו שבעקבות המצב יבטלו את ההקפאה הזאת. במידה והדבר הזה יקרה הוא יוביל להיצע מטורף מבחינת הדירות ואין ספר שתהיה פעילות עסקית רבה, עם זאת, קשה מאוד קשה ולהעריך  כרגע בפני מה אנחנו עומדים.

****אז מה אתם חושבים מומלץ עכשיו – לקנות דירה או למכור דירה ומה יהיו המחירים? הכל בראיון המצולם המצורף לכתבה. 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות