העיר נשר עברה להיות עיר "ירוקה", בזכות מערך מיוחד שהעירייה הקימה, בו מערך בדיקות אפידמיולוגיות עצמאי

רק לפני שבועיים העיר נשר הייתה על סף השלב האדום במודל הרמזור. באמצעות מספר צעדים נחושים הצליחו להוריד בעיר את רמת התחלואה לשלב הירוק. ראש העיר רועי לוי: ״הישג עצום, אך האתגר הגדול עוד לפנינו ואנו מתכוונים לצלוח אותו ולהישאר בתחום הירוק"

בעיריית נשר עושים משהו אחרת. מתחילת המשבר, ראש העיר מתקשר באופן אישי לכלל החולים והמבודדים בעיר לדרוש בשלומם ולא פחות חשוב, לעקוב אחרי שרשראות ההדבקה הפוטנציאליות. כאשר המספרים האמירו ומדינת ישראל הייתה בצמרת טבלת הנדבקים ביחס לאוכלוסיה בעולם, היה ברור כבר ששום גוף, לא משרד הבריאות, לא פיקוד העורף יכול להכיל מערך תשאול שיעמוד באלפי חולים ביום.

ראש העיר, רועי לוי, הסביר: "הגענו למצב שאנחנו מקדימים את התחקירים של משרד הבריאות בשלושה ימים. כל חולה מאומת אשר מסתובב שלושה ימים בלא ידיעתו, הוא פוטנציאל הפצה והדבקה של 3-5 אנשים. הזמן הזה הוא קריטי במיוחד".
מלבד התחקורים שקיים ראש העיר מהחודש שעבר הוקם בעיר מטה קורונה המורכב מרכז פרויקט, 4 טלפניות, 2 סיירים רכובים ושני פעילים. הצוות נותן מענה החל מהצרכים הקיומיים של חולים בסיוע חבילות מזון, השלכת אשפה ועד טיול עם הכלב במידת הצורך, הכל כדי לאפשר קיום בידוד ביתי בצורה מוחלטת ואפקטיבית. יתרת הפעילות ממוקדת בהסברה ובנוכחות באזורים הומים כמו מרכזי הקניות בנשר אשר מושכים קונים מכלל המטרופולין.
השבוע הושק קמפיין הסברה שונה: ״בעוד בערים אחרות ישנו מיקוד בהסברה באמצעות פחד- מניית מספר המתים, הגבלות הצפויות על עיר אדומה ועוד, אנו גילנו ואימתנו כי האפקטיביות של הסברה כזה מוגבלות בהחלט. במקום הפחדה, יצאנו בקמפיין הסברה על האחריות האישית ושימוש הדוגמא האישית לסובבים שלנו. כולנו שגרירים של התמודדות עם המגפה, בנשר כל אחד הוא דוגמא אישית לחברו. לוקחים אחריות, ביחד״, כך אמר דקל טנצר, דובר העירייה.
רועי לוי, ראש העיר אמר השבוע בהערכת מצב עירונית: ״כולנו מבינים כבר שהקורונה פה כדי להישאר. הניצחון האמיתי על הנגיף הוא אחד- אחריות אישית של תושבים ושמירת נתוני תחלואה נמוכים לכל אורך המגפה. ראינו כבר ערים שמתפארות בהורדת תחלואה לירוק ושלושה ימים לאחר מכן שוב חוזרות לאזור האדום. אנחנו משאירים את הפוליטיקה בחוץ, את ההפגנות בבלפור, את עימותי החרדים, את מפרי ההנחיות למיניהם. אנחנו לוקחים אחריות על הבית שלנו, על ההורים והילדים שלנו משמשים דוגמא אישית ונשארים ירוקים לכל אורך הדרך״.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות