המבצע המיוחד של עיריית קריית ביאליק להצלת עץ חרוב, שגילו כגיל העיר

עיריית קריית ביאליק הביאה את מיטב המומחים כדי להציל עץ חרוב עתיק, שגילו כגיל העיר

 

עיריית קריית ביאליק פתחה במבצע להצלת עץ חרוב עתיק. מדובר בעץ חרוב הנמצא במקום אסטרטגי בשדרות ירושלים קרוב לאנדרטת הזיכרון ובניין העירייה. גילו המשוער של העץ כגילה של העיר קריית ביאליק.

לאחרונה התגלו סימני סיכון לקריסתו של העץ העתיק. הדרך הקלה לטפל בבעיה הייתה לכרות אותו, אך לא כך מתנהלים דברים בקריית ביאליק הדוגלת בקיימות.

בעירייה הוחלט להציל את העץ ולשקמו. לצורך כך, עבר העץ העתיק טיפול "אורתופדי וכירורגי". בדומה לחיי אדם גם לעצים מבוגרים קשה יותר לרפא את עצמם ולהצמיח חיים חדשים בגיל מבוגר יותר.

העץ עבר תהליך של חבלול שלא פוגע בבדי העץ ומצד שני מסוגל לעמוד בעומסים של שני טון. כך שהיחלשות הענפים לא תגרום לקריסה שעלולה לסכן את העוברים והשבים.

גזע העץ החלול עבר טיפול נגד ריקבון, טיפול נגד מזיקים ופטריות ונצבע במשחה מיוחדת המחטא את הגזע.

לעץ הוחדרו 2 מוטות ברזל בדומה לניתוחים לאיחוי שברים בבני אדם. בנוסף לכך, גם טופלו שורשי העץ המספקים לו את היציבות בקרקע על ידי החדרה דרך האספלט חומרי דישון.

בן בכר, יועץ נוף ומומחה לשיקום, שנשכר על ידי הרשות לצורך ביצוע העבודות, ציין: " אני מאמין שעבודות השיקום צפויות להאריך משמעותית את חיי העץ".

ראש העיר אלי דוקורסקי: "אנו בקריית ביאליק מאמינים בסינרגיה בין חיי אדם והטבע שסביבו. בחרנו להחיות את עץ החרוב העתיק על פני כריתתו, העץ שנשתל בימיה הראשונים של קריית ביאליק ומסמל את הקשר בין הדורות".

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות