החלטת להפסיק להיות שכיר ולפתוח עסק. מה עדיף, להיות עצמאי או לפתוח חברה?

ההבדלים בין עצמאי ובעל חברה הם משמעותיים ובעלי השלכות רבות, מהיישות המשפטית ועד שיעורי המס. רו"ח יהודה משב מלמד על ההבדלים

מה ההבדל בין להיות עצמאי או לפתוח חברה?

בבואנו לבחון התחלת פעילות עסקית במסגרת חברה, יש לבחון מספר פרמטרים המשפיעים על צורת ההתאגדות הרצויה. אנו נשווה בעיקר את ההתאגדות במסגרת חברה להתאגדות במסגרת עוסק מורשה (עצמאי):

1. יישות משפטית נפרדת– החברה הינה יישות משפטית נפרדת מבעליה. כלומר, החברה היא הנישום לעניין רשויות המס השונות (מס הכנסה, מס ערך מוסף, ביטוח לאומי וכדומה). בנוסף, החברה יכולה לתבוע בבית משפט צדדים שלישיים וניתן לתבוע אותה. יש לשים לב, כי תביעה מוגשת נגד החברה בלבד ולא נגד בעלי המניות או המנהלים שלה, ישנם מקרים קיצוניים שבהם ניתן לתבוע את בעלי המניות או בעלי תפקידים בחברה ("הרמת מסך")) אולם אלו מקרים נדירים יחסית ואין אנו עוסקים בהם במסגרת חוברת זו.

2. התדמית מול הלקוחות– לפעילות עסקית במסגרת חברה יש תדמית יותר רצינית ומכובדת מאשר בפעילות במסגרת עוסק מורשה או עוסק פטור, גם אם לחברה רק בעל מניות יחיד וניתן היה לפעול במסגרת עוסק מורשה. תדמית זו באה לידי ביטוי ביתר שאת כאשר אנו נפגשים עם לקוחות חדשים ולרושם הראשוני יש משקל רב בהתקשרות העתידית.

3. ערבות מוגבלת של בעלי המניות– כאשר נפתח עסק בתור עוסק מורשה (עצמאי) אזי העסק הוא אנחנו וההכנסות וההוצאות של העסק הן ההכנסות וההוצאות שלנו. בנוסף, גם החובות של העסק הן שלנו ואם חו"ח קורה מקרה של שקיעה בחובות אז החובות הן של העצמאי עצמו וניתן לשים יד על רכושו הפרטי על מנת לכסות את החובות. אם בחרנו לפעול במסגרת חברה הרי אנו מסכנים רק את ההון שהשקענו בחברה. מאחר ויש הפרדה מוחלטת בין הנכסים וההתחייבויות של החברה לאילו של הבעלים (עקרון היישות המשפטית הנפרדת) אז במקרה של חובות לא ניתן לשים יד על הנכסים הפרטיים של הבעלים.

4. שיעורי המס– שיעור המס בחברה הינו 23% הנמוך משמעותית ממדרגות המס על הכנסה שמעל 14,580 ש"ח. בנוסף, על הכנסה של חברה לא מוטל ביטוח לאומי.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות