מערכת החינוך נצבעת בירוק

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב מסר: "החינוך לקיימות מייצר סביבה חינוכית משמעותית עבור התלמידים. סביבה שמחנכת  לסקרנות, ליוזמה, להתלהבות ולנתינה. כל זאת, תוך הקניית ערכים לאחריות ומחויבות כלפי הסביבה בה אנו חיים. אני מברך את 95 בתי הספר המצטרפים למניין 'בתי ספר ירוקים' ו'ירוקים מתמידים' שפועלים במערכת החינוך. מוסדות אלו מהווים דוגמה ומופת לקיום אורח חיים בתפישת הקיימות, ובוגריהם יצמחו כאזרחים פעילים, הפועלים למען סביבתם וקהילותיהם".

מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, ד"ר סער הראל הוסיף: "משרד החינוך העניק בימים האחרונים תעודות הסמכה מוסדות חינוך ירוקים וירוקים מתמידים ומכלל המגזרים במערכת החינוך. תהליך ההסמכה הוא חלק ממהלך רחב היקף שמוביל המשרד במטרה להפוך את נושאי הסביבה לחלק בלתי נפרד מתוך תכנית הלימודים ומשגרת החיים בבית הספר.

המושג האקולוגי "פיתוח רב קיימא" הפך לנחלת הכלל בהתגברות המודעות הסביבתית. אין מקום טבעי לכך יותר ממערכת החינוך שבבואה להגדיר בוגר,  מחויבת למען העתיד מגדירה בוגר בעל מצוינות אקדמית, בעל מודעות וסולידריות חברתית המגלה אחריות לסביבה הפיזית בה הוא חי". עוד הוסיף ד"ר הראל: "ההסמכה מהווה הכרה בחינוך סביבתי משמעותי המתקיים בבית הספר. המודל מבוסס על העקרונות של למידה על הסביבה, יישום אורח חיים מקיים בבית הספר, ופעילות תלמידים שמטרתה להביא לשינוי בתודעה ובהתנהגות הקהילה ביחס לסביבה. בית ספר שעומד בכל הקריטריונים שהוגדרו זוכה להסמכה כ"בית ספר ירוק".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות