לאחר 3 חודשי מו"מ נחתם הסכם קואליציוני בכפר יונה בין סיעת ראש העיר לסיעות החרדיות שס"ק. טייב: "ההסכם שנחתם יאפשר לנו לנהל את העיר בחמש השנים הבאות בצורה מיטבית"

לאחר מו"מ ארוך יש קואליציה בכפר יונה. סיעת "בשביל הכפר" בראשות אלברט טייב חתמה על הסכם עם הסיעות החרדיות שס"ק, ובכך יהוו יחד רוב במועצה. במסגרת ההסכם, כך הפרטים למה שיקבלו "פני מאיר" וחברי שס"ק, וגם: יעל חן תמונה למ"מ ראש העיר וסגנית ויניב לוינסון ימונה גם הוא לסגן

לאחר משא ומתן ארוך וממושך, שנמשך כשלושה וחצי חודשים, הושג הסכם קואליציוני במועצת העיר כפר יונה בין סיעתו של ראש העיר, אלברט טייב "בשביל הכפר" ובין הסיעות החרדיות שהתאחדו בהסכם טרום הבחירות ביניהן לסיעת שס"ק המונה 3 חברי מועצה.

בכך, ביחד 2 הסיעות יהוו 8 חברי מועצה מתוך 15 חברי מועצה ויהיו רוב, דבר שיאפשר לראש העיר טייב להעביר ולאשר את תקציב העירייה לשנת 2024.

בתמורה להסכם, אלו הדברים שיקבלו הסיעות החרדיות שס"ק:

1. תוקם לראשונה מחלקה חדשה לתרבות תורנית שתתוקצב ב-150,000 שקל בשנה. "לאחר שיפור המצב הכלכלי בעירייה יבחן הגדלת תקציב זה בשנים הקרובות. לצורך תפעול וחלוקת התקציב ימונה חבר מועצת העיר מטעם שס"ק שיבנה תוכנית
ויפקח על ביצועה", כך לפי לשון ההסכם.

2. "הנהלת העירייה תמשיך בעתיד את הבחינה שהחלה בקדנציה הקודמת בעניין קידום הקצאת הקרקע ובינוי ראוי מחוץ לתקציב השוטף של העירייה למוסדות חינוך "פני מאיר".
"כפי שבוצע בעבר, בית הספר פני מאיר יכלל בשיפוצי הקיץ של העירייה ובנוסף יתוקצב
בסך של 250,000 שקל לשנה".

בנוסף לכך חברי שס"ק יקבלו תפקידים מרכזיים בעירייה ובוועדות העירייה.

כך למשל יגאל אשרם מש"ס ימונה בדצמבר 2024 לסגן ראש העיר בשכר בגובה של 50 אחוז משכר סגן. סיעת שס"ק תקבל אפשרות
להציב חבר בועדת משנה לתכנון ובניה, חבר בועדת כספים, דירקטור בחכ"ל, דירקטור
בדירקטוריון של המתנ"ס. חבר המועצה מר שמעון סעדה ימונה למשנה לראש העיר ויופקד על תיק חזות פני העיר.

בהסכם בין הסיעות סוכם גם כי מספר 2 בסיעתו של טייב, יעל חן, תמונה לסגנית ומ"מ ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך בתואר, בהתאם להחלטתו של ראש העיר. כסגן נוסף ימונה יניב לוינסון שיהיה גם ממונה על תיק השכונות.

הסיעות סיכמו כי ההצבעות במועצה יתבצעו לפי החלטת הקואליציה, מלבד הצבעות בנושאי דת בהן יתאפשר חופש הצבעה.

ראש העיר, אלברט טייב, אמר היום ל"ניוזים השרון" לאחר החתימה על ההסכם הקואליציוני: "תגובה:
בשעה טובה חתמנו על הסכם קואליציוני ראשון עם סיעת שס״ק.
ההסכם שנחתם יאפשר לנו לנהל את העיר בחמש השנים הבאות בצורה מיטבית עבור כלל האוכלוסיות.
נמשיך לפעול בשקיפות וביושרה למען הקהילה ולמען פיתוחה וקידומה של העיר.
כולי תקווה שהסכם קואליציוני זה הוא הסנונית הראשונה המבשרת על שיתופי פעולה נוספים עם סיעות נוספות שיראו לנגד עיניהן את טובת העיר".

 

צילומים: דני גולן וניוזים ישראל

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות