אתג"ר כבשו את סירונית

יום גדוש בהתרגשות היה ללקוחות מרכז אתג"ר – מרכז יום לאנשים עם מוגבלות פיזית - שהגיעו לרחוץ השבוע בחוף הים הנגיש בסירונית

אחד מהם הוא אנדריי – שמצא משפחה שניה במרכז אתג"ר ומאז שנפצע בתאונה לפני שלוש שנים, לא רחץ בים – "חיכיתי מאוד והתרגשתי לקראת הבילוי שלנו", הוא מספר

בהתרגשות גדולה הגיעו ביום שלישי האחרון לקוחות מרכז אתג"ר – מרכז יום חברתי לאנשים עם מוגבלות פיזית המופעל ע"י עיריית נתניה-מנהל הרווחה, לחוף סירונית בעיר ליום חווייתי בחוף הים.

כמדי שנה חוברים מנהל הרווחה והבטחון החברתי-האגף לטיפול באנשים עם מוגבלויות, מנהל החינוך ואגף חופים בעירייה לפעילות ים מונגשת וחווייתית ללקוחות מרכז אתג"ר ובני משפחותיהם בחוף הים וזאת הודות לנגישות מלאה בחוף עם שביל נגישות ועגלות ייחודיות המותאמות למים.

בנתניה קיימת נגישות עד המים בחופים סירונית א', סירונית ב', ארגמן, הרצל ופולג.

אחד האנשים שהגיעו ליום המיוחד בסירונית הוא אנדריי (53) שעלה לארץ כשהיה בן 30. חייו השתנו לחלוטין לפני שלוש שנים – אנדריי עסק רבות בפעילות גופנית, יצא לריצות, התאמן בחדר כושר, טיולי אופניים וטיולים רגליים, צלילה וספורט אתגרי. הפעילות הגופנית היוותה מרכיב עיקרי בחייו.
לפני כשלוש שנים, אנדריי עבר תאונה במהלך טיול אופניים בעקבותיה הוא נפגע בעמוד השדרה ונותר משותק. מאז התאונה חייו השתנו ללא הכר. אנדריי שעצמאותו ורצונו להיות שותף לכל דבר, הפך לתלוי לחלוטין בזולת.
בעקבות הפציעה, אנדריי נזקק לערוך שינויים רבים בחייו: לעבור לדירה נגישה, להיעזר במטפלת צמודה וללמוד לבקש עזרה.
לאחר שיקום ממושך אנדריי הגיע ל"מרכז אתגר", מרכז יום לאנשים עם נכויות, המופעל ע"י מנהל הרווחה בעירית נתניה, לפני כחצי שנה. אנדריי מספר שמצא ב"מרכז אתגר" מעין משפחה, חברי המרכז מהווים עבורו את "קבוצת השווים" עימם יכול לשוחח על כל דבר, אנדריי מקבל במרכז טיפולים משקמים המיועדים לשפר ולהיטיב עם איכות חייו כגון: פיזיותרפיה, משתתף במגוון חוגים וקבוצות ומשתתף באירועים חברתיים שונים. לדבריו, בזכות המרכז הוא לא יושב בבית בחוסר מעש. "מאז שעליתי לארץ חגגתי לראשונה את חג הפורים במרכז אתגר", הוא מספר.
אנדריי התרגש וחיכה בציפייה רבה לפעילות המונגשת בחוף סירונית שקיימה עיריית נתניה. מאז פציעתו אנדריי לא נכנס לרחוץ בים ובזכות הפעילות הימית המונגשת הוא יוכל סוף סוף לרחוץ במי הים.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות