פרויקט שדרוג בן גוריון בכפ"ס ממשיך להסב נזקים לתושבים: "תכננו כביש צר ומסוכן, וכל יום מכוניות אחרות מאבדות חלקים ונפגעות, וראש העיר והמתכננים לא לוקחים אחריות למפגע"

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, מבטיח להביא לפרויקט הרחבת כבישים ראשיים בכניסה לכפר סבא - אלא שלאחר כישלון הנת"צ בוייצמן, מסתבר שגם מקטע כביש בבן גוריון שדאג "לשדרג" גורם נזקים כבדים לנהגים והתושבים במקום

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, מתגאה בשבועות האחרונים כי הוא חותם על הסכם גג שיביא אלפי יחידות דיור לעיר כפר סבא ויצור עומסי תנועה קשים – אלא שלטענתו, המקביל לכך הוא הגיע לסיכומים עם משרד התחבורה על הרחבת מספר כבישים שיקלו על העומס.

כל זאת קורה בזמן שפרויקט הנת"צ ברחוב וייצמן בן פחות מקילומטר, נגנז באיבו תוך השלכת עשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור, כשהמסלול עומד כפיל לבן בעורק התחבורה הראשי של העיר – כשסער לא הצליח לסיים אותו.

עתה, מזה מספר חודשים תושבי ציר הרחובות לאורך בן גוריון עוברים מסכת שרבים מהם מגדירים: "עבודות ברמה של חלם". לפני כשנה סער החליט לעקור מדרכות, לשנות חניות, לבטל מעברי חציה, להצר נתיבי תנועה לאורך בן גוריון והרחובות המסתעפים – בהם ירושלים, רוטשילד, ביאליק, הרצל, תל חי ואברהם קרן.

התוצאה: סדרה ארוכה של מפגעים, פניות רבות של תושבי האזור לפתירת המצב שבכמה רחובות אף גובל בסכנה של ממש להולכי הרגל והרכבים.

סער אף הגיע במהלך 2 בקרים לאחרונה לסיור לאורך הרחובות ושמע על מספר רב של מפגעים. אחד מהמפגעים הקשים, היא הצרת הכביש בבן גוריון במקטע שבין תל חי והרצל. תושבים רבים התלוננו על כך שמקטע הכביש הוצר משמעותית, דבר שלא מאפשר מעבר של רכב וטנדר האחד מול השני, כשהתוצאה בשבועות האחרונים היא פגיעה ברכבים החונים (כחוק) למידי הכביש, כשפעמים רבות נפגעים מראות הרכבים והרכבים עצמם, בשל אי יכולת של שני רכבים לעבור במקביל.

ראש העיר סער ראה במו עיניו את המפגע, ובמהלך הסיור שערך הסביר לתושבים כי הדבר לא יכול להיות מתוקן בחודשים הקרובים, מאחר ולטענתו לא נותר כסף בקופות לשם תיקון המפגע ולכן הכסף יגיע רק משנת התקציב הבאה.

בינתיים, רק אתמול, יום שני בבוקר, שני בעלי רכבים מצאו את המראות שלהם מנופצות.

רונן המתגורר ברחוב הרצל מספר: "אנשים מפחדים לעבור גם לאור יום במקטע הזה. זה כביש בלתי אפשרי, שאין סיכוי שמישהו שמבין חשב אי פעם שאפשר להעביר שם 2 רכבים במקביל ולא לפגוע ברכבים החונים. זה הפך למקטע שאם אתה מעמיד שם את הרכב שלך, רוב הסיכויים שלא תמצא אותו שלם בשבוע הקרוב. זה תכנון ברמה של חלם. הבנתי שראש העיר ראה את זה והוא טוען שאין לו כרגע כסף לתקן, את מה שהוא דרש 'לשדרג' כביכול".

בינתיים, קבוצת תושבים באזור בוחנים את האפשרות להגיש תביעה ייצוגית נגד העירייה.

מעיריית כפר סבא נמסר: "לאחר שנים רבות של הזנחה, חודש ושודרג רחוב בן גוריון, לרבות תשתיות מים וניקוז, מדרכות חדשות, הסדרת חניות, סלילת כביש, ריהוט רחוב חדש, תאורת לד חדשנית וחסכונית ועוד. בהתאם למדיניות החברה הכלכלית והעירייה  הפרויקט לווה בשיתוף ציבור וקשרי קהילה מתחילת הפרויקט ועד סיומו, לשביעות רצון התושבים. כלל העבודות, שבוצעו באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, נעשו בהתאם להנחיות של יועצי בטיחות, גורמי תכנון והנדסה ואנשי מקצוע נוספים, בהתאם לכל התקנים.
במסגרת מפגשי שיתוף הציבור עלה נושא מקטע סמוך לקולנוע עמל, בוצעה בדיקה של יועצי תחבורה והוחלט להכניס את הנושא לתוכנית העבודה של שנת העבודה הקרובה, ולהגדיל את רוחב הכביש, וזאת חרף העובדה שלא נמצאה בעיה בטיחותית במקום. עיריית כפר סבא תמשיך להעניק את השירות הטוב ביותר למען איכות חיי תושביה בכל התחומים".
צילומים: באדיבות התושבים
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות