אילן הלוי, רופא הנשים שהפעיל בביתו בחבצלת השרון מתחם ללידות והפלות, בניגוד לחוק הורשע בביהמ"ש בטיפול רפואי רשלני ובעבירות חמורות נוספות העוברות על חוק הבריאות

בית המשפט הרשיע לפני זמן קצר את רופא הנשים, אילן הלוי, שביצע לידות טבעיות בנשים בסיכון גבוה, בניגוד לחוק והפלות אסורות, כל זאת במתחם לידה בשם "ג'הארה דולה" בחבצלת השרון

בית משפט השלום בנתניה הרשיע את אילן הלוי רופא הנשים והמיילד בן ה-63 מחבצלת השרון שהפעיל מתחם ללידות בית בניגוד לחוק בשם "ג'הארה דולה" בחבצלת השרון, למרות שהוצא לו סגירה למקום לפני כמה שנים ואף נאסר עליו לבצע לידות. הלוי הואשם

הלוי לא רק שביצע לידות לנשים בסיכון גבוה בניגוד לחוק, הוא אף ביצע הפלות בניגוד לחוק לנשים שוועדת ההפלות לא אישרה להן לבצע הפלה יזומה.

בכתב האישום נכתב כי הלוי הפעיל מתחם בשם "ג'הארה דולה" במושב חבצלת השרון אף כי לא מדובר במוסד רפואי מוכר לביצוע לידות, ושם קיבל נשים ללידות טבעיות בהשגחתו למרות שהיו הוראות שנגדו את הלידה הטבעית, בשל היותן בהיריון בסיכון גבוה.

הלוי פוטר במרץ 2017 מבית החולים לניאדו בנתניה, בטענה שחברת הביטוח לא הייתה מוכנה לבטח אותו בשל ביצוע לידות בעלות סיכון גבוה.

על פי כתב האישום, ביוני 2018 הוא ביצע לידה באישה שעברה 2 ניתוחים קיסריים, זאת בניגוד להוראות הרפואיות. הלידה הסתיימה בתוצאות קשות – עם קרע ברחמה של האישה שגרם לה לדימום כבד. במקום להעביר אותה לבית החולים לניאדו, הוא שלח אותה ל"הלל יפה", שם לא הכירו את מעלליו. הוא אף ביקש מבעלה של היולדת שלא לאזכר את שמו.

בעקבות המקרה הוצא להלוי צו הפסקה מנהלי, ומשרד הבריאות קבע כי הוא יוכל לעסוק במקצועו אך ורק במוסד רפואי מוכר – ובפיקוח רופא בכיר. הלוי ערער על ההחלטה, ובית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי מוטב למנוע ממנו לעסוק בלידות ובנשים בהיריון בכלל.

אלא שזה לא עצר את הלוי שחודש בלבד לאחר המקרה הזה, ביולי 2018, קיבל שוב אישה אחרי 2 ניתוחים קיסריים – גם אז מצב האישה והתינוקת הדרדר, כשהוא נמנע מלהעניק לתינוקת טיפול הנדרש. התינוקת נפטרה בבית החולים חודשיים מאוחר יותר.

הלוי לא הסתפק רק בלידות ואף ביצע בנשים הפלות בניגוד לחוק ולמרות שהגיעו אליו נשים שבקשתן להפלה חוקית נדחיתה על ידי ועדה של משרד הבריאות. מספר חודשים לאחר שביצע בה את ההפלה, היא פונתה במצב קשה לבית החולים בשל דימומים קשים ברחמה.

כאמור, גם מקרים אלו לא עצרו אותו מלהמשיך לעסוק בלידות והפלות בניגוד לחוק.

היום בבית המשפט, הלוי נמצא אשם בטיפול רפואי רשלני, בהפרת איסור הפסקת היריון לפי פקודת בריאות העם ובעבירות נוספות.

 

 

צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות