ד"ר אסנת ספורטה בפנייה דחופה לראש עיריית כפ"ס: "אל תחתום על הסכם גג מול המדינה, שיפגע אנושות בכלכלת העיר ובתושבים". האם רפי סער מתכנן חתימה על הסכם מבלי ליידע את התושבים?

האם ראש עיריית כפ"ס הולך לחתום על "הסכם גג" עם המדינה, בלי לידע את התושבים, דבר שיוביל לעומס תחבורתי קשה ולפגיעה בקופת העירייה? "הסכם גג" שמבקר המדינה בדו"ח שהוציא ב-2021 קבע שהוא כישלון ובעייתי עבור כל העיריות שחתמו עליו. ולמה סער מסרב לענות על כך?

רק לפני מספר ימים ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, "בישר" כי ביקש ממשרד התחבורה לעצור את המשך ביצוע הנת"צ בוייצמן -פרויקט שסער עצמו התעקש עליו, וגרם לעומס תחבורה ולסחבת של עבודות בציר הכי מרכזי בעיר – כשהתוצאה היא נתיב של כמה מאות מטרים, שאין לו תכלית ושסובל מבעיות תכנוניות קשות. תכנית שעלתה כ-70 מיליון שקל.

לכך יש להוסיף את חידוש רחוב בן גוריון והסביבה שגם הוא הביא למפגעים רבים ולסבל של התושבים בשנה האחרונה. סער גם מקדם במרץ תכנית שתספח את שטחי צופית בפאתי העיר כפר סבא, שם יבנו אלפי יחידות דיור ויסופחו לכפר סבא – דבר שיצור עומס תחבורתי נוסף באזור זה של כפר סבא.

אלא שכל אלו מתגמדים לעומת התכנית שלטענת חברת המועצה ד"ר אסנת ספורטה רפי סער מנסה לקדם בשבועות הקרובים – תוך חתימה עם המדינה על "הסכם גג" – במסגרתו תתחייב העירייה לבנייה של עוד אלפי יחידות דיור במקומות שונים בעיר – זאת בתמורה לכספי תמריץ שיגיעו מהמדינה.

אלא שהתוכנית שסער מתכנן, במידה ויחתום על כך, לא הובאה עד לעצם היום הזה לאישור מועצת עיריית כפר סבא, ונדמה שסער החליט עליו בצורה חד- צדדית, לטענת גורמים בעירייה.

במידה והסכם הגג ייחתם התוכנית הזו עלולה להביא למשבר תחבורתי קשה מאוד בעיר – שגם ככה, כבר היום בכניסות וביציאות ממנה נרשמים עומסי תנועה כבדים. בנוסף לסכנה התחבורתית, טומן "הסכם הגג" סכנה כלכלית לעיר וליכולת שלה לספק שירותים ראויים לתושביה, אם אכן סער יחתום עליו.

 

 

 

צילום: עיריית כפ"ס

ב-2021 פרסם מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, דוח ארוך ומפורט שכותרתו "כישלון הסכמי הגג עם העיריות". בדו"ח מצוינים שורה ארוכה של כשלים בהסכמי הגג שנערכו עם מעל ל-30 ערים עד כה, כשמובאות הדוגמאות של ערים כמו אשדוד, יבנה, אשקלון ועוד.

בדו"ח מציין מבקר המדינה: "הסכמי הגג מובילים את הערים לגידול מהיר במספר התושבים. לרשות המקומית נוצר גירעון שנתי של כ-3,300 שקל בממוצע בגין כל דירה חדשה שנבנית בתחומה. התופעה הזו יוצרת נטל כלכלי (על הרשויות)".  

לפני מספר ימים פנתה חברת המועצה, ד"ר אסנת ספורטה, לראש העיר סער במכתב דחוף וביקשה ממנו שלא לחתום במחטף על "הסכם גג" שיביא לקריסה כלכלית ושל תשתיות העיר: "אני קוראת לך שלא לחתום על הסכם גג מול המדינה", כך כתבה ספורטה. "הסכם שעלול להביא לקריסה כלכלית של העיר ולפגוע אנושות ברמת השירות של העירייה לכל תושבי העיר. אני קוראת לך להביא את הנושא לידיעת חברי המועצה ותושבי העיר, השאר להם להחליט בקלפי, בעוד חמישה חודשים, איזו עיר כפר-סבא צריכה להיות".

ד"ר אסנת ספורטה: "הסכם הגג יהיה בכיה לדורות". צילום: אלבום פרטי

מערכת "ניוזים השרון" פנתה מספר פעמים לעירייה לקבלת תגובת ראש העיר סער ולשכתו לשאלה האם אכן ראש העיר מתכוון לחתום על "הסכם גג" בקרוב, וזאת מבלי לידע את התושבים. בכל הפעמים הובטח מלשכת ראש העיר כי תינתן תשובה. לאחר מספר ניסיונות בחר סער שלא להגיב לשאלה ולשאילתא ולשלוח תגובה שהתמקדה בעניין אחר לגמרי,  כך שבפועל סער ולשכתו נמנעו מלהגיב לשאלה שנשאלו.

 

 

צילומים: עיריית כפ"ס, אדריכלות דיג'סט (אילוסטרציה), ספורטה פרטי

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות