הצעה לסדר במועצת כפ"ס: "לעצור את תוכנית המתאר הרעה עם מגדלים בני 30 קומות שדוחף ראש העיר – זה יהפוך את חיי התושבים לסיוט מתמשך"

ד"ר אסנת ספורטה בהצעה לסדר במליאת מועצת העיר כפר סבא, מבקשת לעצור את תכנית המתאר שדוחף ראש העיר סער: "תוכנית המתאר שסער דוחף עם מגדלים של 30 קומות וללא תשתיות תהפוך את החיים בכפר סבא לסיוט מתמשך"

ד"ר אסנת ספורטה, חברת מועצת העיר, הגישה הצעת החלטה למליאת מועצת העיר הקרובה, לבחון מחדש את תוכנית המתאר שסער דוחף בוועדות התכנון ולגבש תוכנית חלופית שתתאים לאופייה של כפר סבא ותשמור על איכות החיים בעיר. "סער מנהל ריצת אמוק להוציא היתרי בניה ללא תשתיות מתאימות, מה שיהפוך את החיים של התושבים לסיוט מתמשך", אומרת ד"ר ספורטה, שכזכור פרשה מהקואליציה לפני מספר שנים בשל חילוקי דעות עם ראש העירייה, רפי סער, על אופן ניהול העיר גם בנושא זה.

בהצעה לסדר שהגישה ד"ר ספורטה, נכתב בין השאר, כי המהלכים שסער מוביל יהיו בבחינת "טעויות שלא ניתן יהיה לתקנן".. לדבריה,  "סער מכניס את כפר סבא לסחרחרה שתהפוך את כפר סבא לעיר של מגדלים ופקקים עם רמת שירותים ירודה ותמורה נמוכה עבור הארנונה שהתושבים משלמים".

"זה לא סוד שיש לי ולסער חילוקי דעות על אופן ניהול העיר. אני שגדלתי בכפר סבא וחיה בה כל חיי, מעוניינת כמו רוב התושבים לפתח את העיר תוך שמירה על הצביון הייחודי שלה, כדי להבטיח שגם הדורות הבאים ייהנו מהאיכויות שהעיר שלנו העניקה לנו", אמרה ד"ר ספורטה. לטענתה, הדרך של סער, מייצגת תפיסה ניהולית שיש לה ראיה קצרת טווח של 'אחרי המבול'.  "הגישה הזו מבטיחה לקופת העירייה כספי היטלי בנייה חד פעמיים, שאולי יכסו באופן זמני את החובות העצומים שלה, אולם לאחר אכלוס אלפי יחידות הדיור, העירייה תכנס שוב לחובות. הארנונה, שאלפי המשפחות הקיימות והחדשות ישלמו, לא תכסה את ההוצאות עבור השירותים שהעירייה תידרש להעניק לתושבים, ובתוך זמן קצר כפר סבא תכנס שוב לחובות של מאות מיליוני שקלים ואף הרבה מעבר לזה", אמרה ד"ר ספורטה.

ד"ר ספורטה מתכוונת בישיבת המליאה הקרובה להציע מתווה לתוכנית מתאר חלופית, כזו שלדבריה תרסן את מה שהיא מגדירה "השתוללות בהוצאת היתרי בניה למגדלי מגורים", ושתאזן את הבנייה למגורים בבנייה למסחר ולתעשייה, מהלך שיכניס יותר כספים לקופת העירייה ויקטין את החובות המצטברים של העירייה, "החלופה שאני מציעה מבוססת על ראיה ארוכת טווח והיא תבטיח לתושבים תמורה גבוהה עבור הארנונה שהם משלמים. הארנונה מהתעשייה והמסחר תפצה על הגרעוניות של הארנונה ממגורים ותאפשר לעירייה להעניק שרות טוב יותר לתושבים, בחינוך, בתשתיות, בתרבות ובכלל באיכות החיים", אומרת ד"ר ספורטה.

לחיזוק עמדתה, אומרת ד"ר ספורטה, כי כל מה שצריך לעשות הוא להעיף מבט לעבר שכנותיה של כפר סבא, כמו רעננה שהקימה מתחם תעשיית הייטק מרשים בסמוך לכביש 4, או הרצליה שמשקיעה בתקציב החינוך 46% מתקציב החינוך הכולל, וזאת בזכות כספי הארנונה המגיעים מאזור התעשיה המפואר שהקימה, "התחושה של תושבים רבים היא שכפר סבא מנוהלת היום באופן שטחי וללא חזון", אומרת ד"ר ספורטה ומוסיפה, "וזה עלול להיות בכיה לדורות. אם לא נעצור כאן ועכשיו את התוכנית הזו הילדים שלנו והדורות הבאים ישלמו את המחיר של ההתנהלות הזאת".

מעיריית כפ"ס נמסר: "עיריית כפר סבא מקדמת תוכנית מתאר כוללנית לכפר סבא, המותאמת לגידול הצפוי באוכלוסייה, תוך ראייה מושכלת של כלל צורכי העיר והאוכלוסייה, לרבות פיתוח ושדרוג תשתיות, מבני חינוך וציבור ועוד, וזאת תוך גידול מדוד ואיטי ב-30 השנים הקרובות ובהלימה בין התשתיות לצורכי הציבור.
יש להדגיש, כי יצויין, כי *תוכנית המתאר הכוללנית טרם אושרה*, והוועדה המקומית אף ביקשה מהוועדה המחוזית לשוב לדיון חוזר, בהתאם לתמ"א 70 ובכפוף להצבעה פה אחד שהתקיימה בוועדה המקומית בנושא.
קידום מבנים בני 30 קומות מתייחס אך ורק לשטחי תעסוקה בפרברי העיר, מתוך מטרה להעצים ולחזק את הכלכלה העירונית ולהמשיך להוות אבן שואבת לחברות המובילות במשק, דוגמת חברת מטריקס ואחרות – שבחרו לקבוע את מושבן בכפר סבא.
כל ניסיון לומר אחרת הוא בבחינת זריית חול בעיניי הציבור, שיעצור את ההתחדשות העירונית של כפר סבא ואשר עלול למנוע התחדשות מבנים ישנים בכפר סבא ולפגוע באיכות חיי תושבי העיר".

צילום: שאטר ופייסבוק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות