מחריפה מכת גניבת הרכבים בכפר יונה והתושבים מפנים אצבע מאשימה לעירייה: "לוקחים אגרת שמירה, ביטלו שמירות בכניסה לעיר והפכו אותנו לקורבנות המופקרים כל יום לגורלם"

אין בוקר בו תושבים בכפר יונה לא מתעוררים לעוד רכבים שנגנבים, גם לאור יום לעיני תושבים, שמתקשרים לפיקוח העירוני ולא מקבלים מענה ראוי. בעוד עיריית כפר יונה מקפידה לגבות אגרת שמירה וראש העיר הורידה את השמירות שהיו שנים בכניסה לעיר, תושבים מרגישים שהם מופקרים לגורלם

מכת גניבת הרכבים בכפר יונה הולכת ומתעצמת, כשהתושבים מרגישים שהם חסרי אונים ומופקרים לגורלם.

עד לפני כשלוש שנים בכפר יונה הייתה שמירה בכניסות שונות לעיר, דבר שלא מנע בצורה מוחלטת את עבירות הרכוש, אך היווה כלי הרתעה בלתי מבוטל. אלא שראש העיר כחלוו כידור, בניגוד לישובים אחרים באזור, החליטה להוריד את השמירה "בתמורה" ליחידת השיטור העירוני שאמורה הייתה להגביר את תחטשת הביטחון. אלא שהלכה למעשה נרשמת עלייה בעבירות פריצה לבתים וכפר יונה רוהפך ליעד מועדך לגניבת רכבים.

רועי, תושב שכונת שרונה מספר: "מגיעים קבוצות של גנבי רכבים, הם מסתובבים באור יום בחניות של הבניינים, מסמנים ממש רכבים וחוזרים לגנוב למחרת. ביקשנו שיעשו פטרולים, כדי ליצר הרתעה, וכלום. אין בוקר שלא מתעוררים לעוד גניבת רכב, או רכבים שהשמשות שלהם מנופצים בשל ניסיון גניבה. לוקחים מאיתנו אגרת שמירה, על מה בדיוק?".

אמירה, תושבת אזור רחוב דן העידה על אירוע חמור שהייתה עדה לו אתמול, שמצביע על אוזחת היד של הפיקוח והשיטור העירוני: "אני בטיול עם הכלבה סביב 06:15 ומול העיניים שלי גנבו רכב, שלושה נערים נכנסו דרך הפרדס ברחוב הירקון פינת דן רכב טויוטה שחור מונע, ללא איש. בהתחלה הלכו לכיוון נחל משושים כי ראו שאני עוצרת ומדברת בטלפון, מהר מאד חזרו ובלי בושה נכנס אחד מהם וטס, לבחורה מהמוקד העירוני צרחתי שתטיס ניידת כי אני לא רוצה להתעמת איתם אבל הניידת הגיעה רק אחרי עשר דקות וזה היה מאוחר!
זו פעם שניה שאני מדווחת על כניסה מהשדה בדיוק מאותה נקודה ושום דבר לא נעשה".

רונן מיפה נוף מספר עוד: "ביקשנו 3 פעמים מהפיקוח שיבואו ויעשו מבצע נגד שב"חים שמסתובבים כאן חופשי. ומה קרה? במילה אחת: כלום. הם מסתובבים כאן חופשי, אף אחד לא מפקח על הפועלים באתרי הבנייה ואנחנו הפכנו כאן לאנשים שמתפללים כל בוקר להתעורר לבית שלא נפרץ ורכב שעוד מחכה לנו בחניה".

עיריית כפר יונה בחרה שלא להגיב.

 

תמונות: פייסבוק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות