סוללה של אופניים חשמליים שהוטענו בבית גרמו לשריפה הבוקר בנתניה בה נכווה קשות אביאל דבוש בן ה-11

חוקר שריפה של כיבוי קבע כי הטענת סוללת אופניים חשמליים בחדר הביאו לשריפה הבוקר בבית בנתניה ולפציעה קשה עם 50 אחוז כוויות בגופו של אביאל דבוש בן ה-11

אירוע השריפה הבוקר בנתניה בו נכווה אביאל דבוש בן ה-11 באורח קשה, בשריפה שפרצה בביתו בנתניה: מחקירת חוקר שריפות של כיבוי, השריפה נגרמה מכשל חשמלי בסוללת ליתיום של אופניים חשמליים שהוטענו בחדר הילד.

בכיבוי אש מסבירים: "המקרה מהווה תזכורת כואבת לסכנה הטמונה בסוללות הנפוצות כמעט בכל בית וגובות מחיר כבד בנפש וברכוש. בשנת 2021, 6 בני אדם מצאו את מותם כתוצאה מהתפוצצות סוללות ליתיום.

"חשוב להדגיש: סוללות ליתיום מכילות אנרגיה רבה בתוכן, שימוש לא בטיחותי עלול להוביל לפיצוץ, שחרור אנרגיה אצורה ושריפה משמעותית ומסכנת חיים העלולה לגבות חיי אדם.

בחודשי הקיץ ניתן לזהות עליה בהתלקחות סוללות המאוחסנות מחוץ או בתוך הבית בשל השפעת הטמפרטורה החיצונית על זו של הסוללה.

מבדיקת ענף חקירות בכבאות והצלה לישראל עולה כי מתחילת השנה (2022) פרצו כ-121 שריפות של סוללות ברחבי הארץ רובן גרמו נזק קשה לדירה ולסביבה (חדרי מדרגות). בשנת 2021 התלקחו 214 שריפות שגרמו כאמור ל – 6 הרוגים ומעל 200 דירות שנשרפו בשל שימוש לא בטיחותי בסוללות ליתיום".

בענף הסברה והדרכת אוכלוסייה בכבאות והצלה שבים ומזכירים לציבור לנהוג במשנה זהירות בעת הטענת סוללות ליתיום ולהקפיד על כללי הזהירות הבאים:
• אין לבצע שינויים בקיבולת הסוללה ותכולתה.

• יש להטעין את סוללות הליתיום בהשגחה בלבד.

• אין להטעין את הסוללה כאשר היא חמה.
• יש לנתק את הסוללה מהחשמל בסיום הטעינה.
• יש לרכוש סוללה מקורית בלבד ובעלת תו תקן.
• התקינו גלאי עשן המתריע מיד על תחילתה של שריפה ומסייע לקרוא בזמן ללוחמי האש ולהימלט מהבית.

 

צילום: דוברות כיבוי נתניה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות