דו"ח מדדי האיכות של בתי החולים: רמב"ם בחיפה ו"מאיר" בכפ"ס "מככבים" בתחתית. המצטיינים: בילינסון, שיבא, ברזילי ופוריה

משרד הבריאות מפרסם את דוח מדדי האיכות של בתי החולים. בתי החולים מדורגים על פי מספר קריטריונים, בהם: זמני האבחנה, זמני ההמתנה והטיפול במאושפזים ובפונים אליהם. אם אתם מגיעים לבתי החולים רמב"ם בחיפה, מאיר בכפ"ס ומעייני הישןעה, כדאי שתתחילו לדאוג לפי הממצאים

משרד הבריאות מפרסם היום את דו"ח מדדי האיכות, שעוקב אחר רמת הטיפול, האבחנה הרפואי של בתי החולים השונים במגוון תחומים.

בתי החולים בישראל נמדדים ב-75 מדדי איכות שונים כדי להבטיח שהם עומדים בסטנדרט הרפואי המקובל בעולם ובדרישות של משרד הבריאות.

לפי המדדים האלו בית החולים "רמב"ם" בחיפה ו-"שערי צדק" נמצאים בתחתית ולוקים במדדים שונים וחשובים. המצטיינים הם "בילינסון" ו-"תל השומר".

בין המדדים שנבדק: רמת הטיפול באירועים לבביים, כאשר אחת הדרישות היא להגיע לצנתור לב בתוך 90 דקות מרגע הגעת המטופל שסובל מאירוע לבבי. כמו כן נבדקים רמת הטיפול בשבץ מוחי ובמספר ניתוחי "שבר צוואר ירך" שאמורים להתבצע בתוך יומיים מכניסת המטופל לאשפוז.

באירועים לבביים – היעד שמציב משרד הבריאןת, הוא כניסה של 90 אחוזים מהפונים לצנתור תוך פחות מ-90 דקות מהגעתם לבית החולים. בתי החולים רמב"ם ו"מאיר" בכפר סבא לא עמדו כלל בדרידה, כל שאר בתי החולים בארץ עמדו ביעד.

מדד משרד הבריאות בדק גם את זמן ההמתנה בבתי החולים מרגע הכניסה אליו ועד לביצוע בדיקות CT ו-MRI, במקרים של חשד לאירוע מוחי אקוטי.

היעד עומד על 29 דקות, מזמן הגעת המטופל. ברמב"ם לא עמדו ביעד והסמן עומד על 33 דקות,  ביוספטל ההמתנה עומדת על 35 דקות, בלניאדו בנתניה תמתינו 34 דקות. באסותא אשדוד נרשם זמן ההמתנה הקצר ביותר עם 14 דקות בלבד.

נבדק גם שיעור החולים המגיעים לבית החולים עם שבר בצוואר הירך ומנותחים תוך 48 שעות מההגעה לבית החולים, כפי שדורש משרד הבריאות. אם אתם תושבי חיפה והסביבה, כדאי שתדאגו: בתי החולים היחידים בארץ שלא עמדו ביעד הם: רמב"ם ששוב "מככב" בתחתית הרשימה ו"בני ציון". שאר בתי החולים עמדו ביעד של 85 אחוזים.

 

צילום: דוברות רמב"ם

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות