ילד בן 5, תושב אזור השרון, אובחן כחולה במלריה. מאושפז במחלקת ילדים

ילד בן 5 מאזור השרון חולה במלריה לאחר ששהה במשך שבועיים באתיופיה. כששב משם, החל לסבול מפרכוסים

 

ילד בן 5, תושב איזור השרון, הגיע למיון ילדים בבית החולים לניאדו, לאחר ששב מטיול באתיופיה. הילד שהה שם כשבועיים, חזר לארץ וסבל במשך חמשה ימים מחום גבוה ואף עבר פרכוס במהלך השהות בביתו.

עם הגעתו אתמול למיון ילדים, אובחנה אנמיה משמעותית ועלה חשד למלריה, בעקבות השהות באתיופיה – מדינה בה קיימים יתושים הנושאים את הפרזיט האלים.
הילד אובחן במהירות, עוד במהלך הטיפול במיון ומקבל כעת טיפול התואם את הוריאנט הספציפי של המחלה – וריאנט הנקרא VIVAX. הילד מאושפז במחלקת ילדים ומטופל על ידי רופאים המטולוגיים, זיהומולוגים ורופאי ילדים, מצבו קל.

ד"ר מיכאל בן אקון,מנהל אגף ילדים בבי"ח לניאדו, קורא לציבור התיירים לבצע טיפול מניעתי, לפני היציאה לארצות בעלות פוטנציאל להדבקות במחלות שונות "מרפאת מטיילים היא בדיוק המענה הנדרש לסיבוכים מעין אלו. אנחנו נמצאים לפני תקופת החופש הגדול והנסיעות לחו"ל. לפני יציאה מהארץ, בודאי למדינות עולם שלישי, יש להתייעץ עם רופאי מרפאת מטיילים ולקבל טיפול מניעתי ו/או חיסונים מתאימים. לשמחתי הרבה, הילד אובחן במהירות יחסית ומצבו מוגדר כעת קל, אולם זה היה יכול להסתיים בצורה אחרת חלילה".

 

צילום אילוסטרציה: לניאדו

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות