האם שוש כחלון כידור משתמשת ביועצת המשפטית של עיריית כפר יונה כדי לסתום פיות ולמנוע הצבעה של חברי המועצה בנושא תקציב העירייה, שמתעתד שוב ליפול?

אחרי שכשלה בהעב רת תקציב עיריית כפר יונה, לפני שבוע, מנסה שוש כחלון כידור לאשר את התקציב הערב. לאחר שמסתמן שגם הערב לא יהיה לה רוב לאישור התקציב, לפתע שני חברי מועצה שהתנגדו לו, קיבלו מכתבים מהיועצת המשפטית המורה להם שלא להצביע בעניין המועצה הדתית. למה? לטענתה בשל ניגוד עניינים. איציק בראון: "כחלון משתמשת בפקידי העירייה כדי למנוע מאתנו הצבעה. זה לא ילך לה"

לפני כשבוע ימים ניסתה ראש עיריית כפר יונה, שוש כחלון כידור, להעביר ולאשר את תקציב העירייה לשנת 2022- אלא שהיא נכשלה בכך לאחר שאל חברי האופוזיציה שהתנגדו לאישור התקציב כפי שהוא, הצטרף לא פחות מיגאל אשרם- סגן ראש העיר בשכר מסיעת ש"ס בעיר.

ההתנגדות, שלומית גבע, בו היא מפרטת במסמך ארוך את  של אשרם שלמעשה הפילה את אישור התקציב נבעה מכך שכידור מנסה לקבוע את זהות יו"ר המועצה הדתית לפי בחירתה וזאת בניגוד לדעותיהם של חבריה לקואליציה מסיעת ש"ס.

היום בערב נקבעה שוב ישיבת מועצה בניסיון השני לאישור התקציב – אלא שגם הפעם אשרם ושאר חברי האופוזיציה לצידו יתנגדו לתקציב והוא אמור ליפול שוב. אז מה עשתה הגברת כידור כדי לכופף את ידם של חברי מועצת העיר?

לפני כיומיים חבר המועצה והאופוזיציה, איציק בראון ויגאל אשרם קיבלו, כל אחד, מכתב עליו חתומה היועצת המשפטית של העירייה, שלומית גבע בעניין ניגוד עניינים.

במכתב מודיעה הגברת גבע כי על השניים נאסר להצביע בתקציב בעניין המועצה הדתית. הסיבה? לבראון נכתב: "מהשאלון שמילאת עולה כי בת זוגך הינה עובדת של המועצה הדתית. לאור האמור ובהתאם לכללים הינך מנוע מלהצביע בכל עניין הקשור במועצה הדתית כפר יונה, לרבות בהרכב המועצה הדתית וכן בתקציב המועצה הדתית".

מכתב דומה קיבל כאמור גם סגן ראש העיר יגאל אשרם, שמתנגד לאישור התקציב. הפעם היועצת המשפטית טענה כי הוא בניגוד עניינים מאחר ואחיו עובד כקברן מטעם המועצה הדתית.

אלא שנשאלת השאלה מטעם מי פועלת היועצת המשפטית הגברת גבע, שמכהנת כיועצת המשפטית מזה מספר שנים בכפר יונה? לאור העובדה שמזה מספר שנים ידוע לה על כך שאשתו של בראון עובדת מזה כ-25 שנה במועצה הדתית (למרות ששכרה לא מגיע מהעירייה) והיא ידעה מזה מספר שנים גם שאחיו של אשרם עובד כקברן במועצה הדתית.

עובדות אלו לא הביאו את הגברת גבע להוציא מכתבים אלו לפני ההצבעה הראשונה. באופן תמוה, רק לאחר שנפל אישור התקציב ומאחר ומסתמן כי ההצבעה גם היום תיפול, לפתע נזכרה הגברת גבע שאולי יש ניגוד עניינים.

אותה יועצת משפטית לא הפריע לה גם שהשניים הצביעו בשנים האחרונות על התקציב – זאת למרות שכפי שהיא עצמה כותבת: "מהשאלון שמילאת עולה…". בראון ואשרם כפי שמתבקש בכל שנה דיווחו על המקורבים שלהם, כפי שמספר בראון: "אשתי עובדת כבר מעל 20 שנה במועצה ולא מקבלת את שכרה מהעירייה. עם זאת, כבר 18 שנה מאז שאני במועצת כפר יונה, אני מדווח כפי הנדרש כל שנה על עיסוקה של אשתי. בכל השנים שהגברת שוש כחלון ישבה במועצה כחברת אופוזיציה וראש עיר, זה משום מה לא הפריע לה. כנ"ל היועצת המשפטית שהיא לא חדשה בעירייה ויודעת מכך כבר שנים. פתאום, כשהתקציב לא עובר וגם לא יעבור, הגברת כחלון משתמשת בפקידה בעירייה כדי למנוע מאיתנו הצבעה ולסתום פיות. אז זה ממש לא ילך לה. אנחנו נצביע ונפיל שוב את התקציב הלא ראוי".

בראון מוסיף ומציין: "מכיוון שגברת ראש העיר איבדה את הרוב במועצה, היא עושה שימוש נלוז בפקידים בכירים על מנת למנוע מחברי מועצה את זכות ההצבעה ולמנוע את הפסדה.

"ראש העיר השתמשה בגזברית על מנת שלא תעביר לחברי המועצה את התקציב בפורמט אקסל כפי שהיה נהוג ב-15 שנה האחרונות ומשהתקציב לא עבר היא מיהרה לשלוח אותו וזימה ישיבה נוספת. עכשיו היא משתמשת ביועצת המשפטית להוציא לי חוות דעת שאוסרת עלי להשתתף בהצבעה על הרכב המועצה הדתית מסיבה של ניגוד עניינים, דבר שלא הפריע במשך 18 שנה שאני חבר מועצה וכמובן שהמועצה הדתית אינה כפופה לעירייה אלא גוף עצמאי משפטית וסטטוטורי.
כל הנסיונות של ראש העיר נועדו לכישלון ואותם פקידים בכירים ראוי שיגלו יושרה ציבורית ויתפטרו… פשוט בושה".

פנינו לעירייה ולראש העיר ושאלנו:

"כיצד פתאום גיליתם שבראון ואשרם נמצאים בניגוד עניינים, בשל עבודתה של אשתו של בראון במועצה הדתית- מזה 25 שנה ואחיו של אשרם כקברן..
האם זה ניסיון נואש של ראשת העיר לנסות ולהעביר את התקציב, שלא עבר בקריאה ראשונה, תוך סתימת פיות וניסיון למנוע הצבעה מחברי מועצה בהם סגנה?
האם בוצע כנדרש הסדר ניגוד עניינים בתחילת קדנציה, כפי שמתחייב?
האם אחד מחברי המועצה לא שיתף ופתאום גיליתם מידע חדש?
במידה ולא מדובר במידע חדש, האם העירייה מתכוונת לנקוט צעדים נגד היועצת המשפטית שחוות דעתה הגיעה באיחור כמו בעניין הארנונה?

 

על כל שאלות אלו בעיריית כפר יונה החליטו שלא להגיב כלל, למרטת מספר פניות אליהם.

 

צילום: פייסבוק

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות