המו"מ בין התושבים לעיריית כפר יונה פוצץ. התושבים: "שוש הונתה אותנו ומשכה זמן". הערב צפויה הפגנה סוערת

בהודעה שהוציאו נציגי התושבים לאחר פיצוץ הפגישה בין הצדדים הם כתבו:

"בהתאם לסיכום בפגישה שנערכה בין ראש העיר וצוותה לבין נציגות השכונות יפה נוף ושרונה, התקיימה אתמול פגישה מקצועית משפטית של נציגים משני הצדדים.

עד הפגישה הזאת שמרנו על השקט. אמרנו שזה זמן הדיבורים. ציפינו למעשים שיוכיחו שראש העיר אכן תומכת במאבק שלנו. קיווינו לצאת מהפגישה המקצועית עם בשורות.
אתמול בערב, בתום הפגישה הזאת, הבנו שזה לא הכיוון.
בעוד אנחנו מדברים על חיוב 0 על החניונים התת קרקעיים ומציגים אסמכתאות משפטיות שמראות איך וכיצד ניתן לעשות זאת בצו הארנונה לשנת 2019, ראש העיר בוחרת לעצום עיניים.
ראש העיר טוענת שהיא לא רשאית לשנות או לפרש את צו הארנונה אחרת. היא מחוייבת, לטענתה, לחייב את החניונים התת קרקעיים או במכבסת המילים של העירייה "מרתפי החנייה".
ראש העיר שדיברה בתחילה על 50% הנחה ובעקבות ההפגנות שינתה את הדיבור לניסיון להשיג פטור מלא, בכפוף להחלטת שרי הפנים והאוצר, הציעה לנו הצעה אחרת לגמרי:
לחייב את החניונים התת קרקעיים לפי שני רכיבים:
1. תא החניה ( המקום שבו חונה הרכב) בתעריף מינימאלי למגורים כ- 34.7 שח למ״ר.
2. בעבור שטחי המעברים במרתף – שליש מהתעריף למגורים, כלומר כ- 15 שח למ״ר.
ראש העירייה ציינה שאם לא יתקבל האישור, העירייה תהיה מוכנה לתקוף את ההחלטה של השרים בבית המשפט. יחד עם זאת, כל מי שעיניו בראשו מבין שאין פה שותפות במאבק שלנו, כפי שראש העיר אמרה בפגישה איתנו, אלא ניסיון להרוויח זמן.
הידיעה שחשבון הבנק שלנו יאבד השנה בין 2400-3000 ₪ בגלל ההחלטה של ראש העיר, ביחד עם ההבנה שצו הארנונה של 2019 צריך להיות מאושר עד 21/2/19, הביאו אותנו לקבל החלטה אחת ברורה – נגמרו הדיבורים. מתחילים לעשות.
כשנאבקים על הבית, כל האמצעים כשרים. נקיים מאבק משפטי וציבורי בו זמנית. נלחם בכל דרך, כדי להסביר לראש העיר, שמבחינתנו אין אפשרות אחרת. רק ביטול מלא או במילים אחרות – חיוב 0 על החניונים התת קרקעיים.
תצטרפו אלינו, אנחנו חייבים אתכם איתנו.
היום זה אנחנו, מחר זה אתם!".
התושבים אף פתחו קבוצת פייסבוק מיוחד בשם: "המלחמה על הבית – כפר נונה".
פנינו לתגובת ראש העיר שוש כחלון כידור ועיריית כפר יונה, וכהרגלם העירייה וכחלון כידור בחרו שלא להגיב.
קרדיט תמונה: אמנון כהן מנהל קבוצת הפייסבוק "כפר יונה- תושבים למען תושבים"

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות