ניוזים חמיםבריאות

איציק מלכה התחיל ככלכלן בשירותי בריאות כללית וכיום הוא מנהל הכספים של מחוז מרכז שאחראי על תקציב הבריאות של כל מבוטחי כללית במרכז. הכירו את איציק מלכה ואת הטיפים שלו להתנהלות כלכלית נכונה לאחרי הקורונה

"הנגשנו מגוון שירותים מבלי לצאת מהבית, כל אלו דרשו היערכות כלכלית מהירה ונרחבת. אני יכול לספר שאנשי הכספים יצאו למתחמי בדיקות הקורונה והחיסונים כדי לסייע לצוותים הרפואיים. בהחלט תקופה מאתגרת." איציק מלכה

איציק מלכה תושב רחובות, מנהל כספים מחוז מרכז בכללית "התחלתי את דרכי באגף התקציבים בהנהלה ראשית ככלכלן צעיר, בהמשך התקדמתי למנהל מחלקה ומשם התמניתי למנהל הכספים של בית חולים יוספטל ומחוז אילת, לאחר מכן ניהלתי את מערך הכספים של בית חולים שניידר לילדים, וכיום מנהל הכספים של מחוז מרכז בכללית.כללית היא ארגון הבריאות הגדול והמתקדם בישראל שמעניק שירותים רפואיים לכ־4.7 מיליון תושבי המדינה. עם כ־1,500 מרפאות ו 500 בתי מרקחת בפריסה ארצית רחבה, 14 בתי חולים, מאות מכונים ומעבדות. מחוז מרכז כללית הוא אחד מבין 8 מחוזות הכללית ואחראי לבריאותם של כ – 615,000 תושבי אזור המחוז."

מה מהות התפקיד שלך?

ניהול הכספים של המחוז. התפקיד כולל הקצאת מקורות התקציב תוך קביעת סדרי עדיפויות, בקרה תקציבית, התקשרויות עם בתי חולים וספקים, ניהול יחידות הכלכלה, הכנסות,  בקרה, חשבות והתקשרויות במחוז. חשוב לציין כי מדובר בכספי ציבור ולכן אנו נוהגים באחריות רבה על מנת לוודא שכספים אלו ינוצלו בצורה האופטימלית, כך שנוכל למקסם את השירותים הרפואיים לטובת המבוטחים.

איך תקופת הקורונה השפיעה על התחום שלך?

הקורונה השפיעה רבות על הפן הכלכלי, בעצם כל תהליכי העבודה השתנו. בשל המצב ואי הוודאות ששררה באותה עת, פעלנו ביצירתיות ובחשיבה מחוץ לקופסה לצורך מתן מענה מהיר לצרכים חדשים, כגון: הקמה של מתחמי בדיקות קורונה, מתחמי חיסונים, גיוס כח אדם מקצועי למתחמים ועוד. כללית מחוז מרכז הייתה הראשונה שפתחה את מתחמי הדרייב אין לדגימות קורונה בשיתוף עם מקדונלדס. המחוז פנה בהצעה  לחברת מקדונלדס לפתיחת מתחמי דיגום במתקן דרייב אין של מקדונלדס אשר שיתפו פעולה באופן מלא. כמו כן, הנגשנו מגוון שירותים מבלי לצאת מהבית, כגון: שיחות וידאו עם הרופא המטפל, תרופות עד הבית, הרחבת שעות פעילות שירותי האון ליין (רפואת משפחה ורפואת ילדים) ועוד. כל אלו דרשו היערכות כלכלית מהירה ונרחבת תוך שמירה על איזון בין הצרכים המשתנים לבין המקורות הכספיים הקיימים. אני יכול לספר שאנשי הכספים יצאו למתחמי בדיקות הקורונה והחיסונים כדי לסייע לצוותים הרפואיים. בהחלט תקופה מאתגרת.

מה אתה אוהב בעבודה שלך?

לתחום הכספים יש ממשק עם יחידות רבות, אני נהנה במיוחד מהאינטראקציה עם האנשים מהתחומים השונים. בנוסף, כחבר הנהלת המחוז, אני שותף לבניית תכניות אסטרטגיות ולקבלת ההחלטות של המחוז כך שאספקת שירותי הבריאות תהיה רחבה, איכותית ומיטבית. עולם כלכלת הבריאות הוא מרתק ומאתגר .

איך אתה רואה את רפואת העתיד בקהילה?

משבר הקורונה האיץ תהליכים טכנולוגיים שכיום מאפשרים מתן שירותי רפואה מרחוק בטלפון ובווידאו באופן נרחב יותר מבעבר. הלקוחות כיום מעדיפים צריכת שירותים מרחוק ולכן להערכתי הרפואה הולכת לכיוון זה. כללית היא החלוצה בתחום החדשנות והרפואה הדיגיטלית. לדוגמה: מכשיר הטייטו, המאפשר ביצוע בדיקות מבית המטופל ושידור הנתונים ישירות לרופא. המכשיר הושק בלעדית בכללית טרום עידן הקורונה והפך לכלי אבחון חיוני להערכת מצבם של חולי הקורונה אשר אומץ על ידי בתי החולים. כמו כן, הכללית השיקה לאחרונה גם את מכשיר האולטרסאונד הביתי ,המאפשר בדיקת אולטרסאונד מהבית לנשים הריוניות. פתחנו מרפאות ערב במספר מוקדים מרכזיים בשעות נוחות ומותאמות לאורח חיים של המבוטחים. אנחנו בהחלט רואים העדפה של המבוטחים שלנו לצריכת שירותי בריאות מרחוק והקורונה האיצה ויצרה תשתיות שמאפשרות זאת. להערכתי רפואה מרחוק תקבל משקל גדול יותר.

איציק מלכה צילום ניוזים
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות