ניוזים חמיםבריאות

לכבוד יום העבודה הסוציאלית הבינלאומי: תכירו את העובדים הסוציאליים ב"כללית" מרכז, שגם התגייסו בימים אלו למען הפליטים מאוקראינה ומבצעים עבודה חשובה במהלך כל השנה

כללית מחוז מרכז מציינת את יום העבודה הסוציאלית הבינלאומי. לכבוד יום זה ראיון מיוחד עם איגור בלייכמן, עו"ס ראשי במחוז מרכז כללית מזה 24 שנים

 

בימים אלו מציינים את יום העבודה הסוציאלית הבינלאומי, מדובר במקצוע חשוב ביותר בכול מדינת רווחה וגם במדינת ישראל. גם עובדי מערכת הבריאות למדו להעריך ולהוכיר את תרומתם הייעודית של עובדים סוציאליים רפואיים למטופלים ולצוות, הבולטת במיוחד בתקופות משבר שלא חסרות במדינת ישראל (מלחמות ולאחרונה גם קורונה)

לכבוד יום זה ראיינו את איגור בלייכמן, עו"ס ראשי במחוז מרכז כללית מזה 24 שנים.

"עו"ס רפואי הוא חלק אינטגרלי מצוות רב- מקצועי במערכת הבריאות שנותן מענה מקצועי הוליסטי למטופלים ומשפחותיהם בהתאם לגישה ביו-פסיכו-סוציאלית", מסביר בלייכמן. "זה מקצוע שנוגע בכל תחומי החיים, עו"ס רפואי נותן מענה מקצועי ומלווה את המטופל ומשפחתו בכול השלבים: מניעת החולי, התמודדות עם המחלה, שלבי השיקום ואם צריך גם בשלבי סוף החיים והתמודדות עם אובדן ושכול".
תקופה הקורונה העסיקה אתכם רבות
בשנתיים האחרונות גם מטופלים וגם אנשי הצוות הרב מקצועי במחוז הרגישו כמה השירות שלנו הוא קריטי, חשוב ונדרש. היה הרבה חוסר וודאות ובלבול בקרב כלל הציבור עם הסגרים והבידודים לצד החולי המתעתע שיצרו חרדות וחששות החל מילדים ועד למבוגרים שנאלצו להתמודד גם עם הבדידות והריחוק מבני המשפחה. וזאת בנוסף לעיסוקים שגרתיים שלנו בתחום התפתחות הילד, בריאות הילד, רפואה ראשונית, טיפולי בית ובריאות הנפש, נתנו מענה מקצועי צמוד למבודדים במלוניות קורונה ולמטופלים בקבוצת סיכון המסוגרים בביתם".

 

בימים האחרונים התגייסתם למען הפליטים ונפגעי המלחמה באוקראינה. ספר על כך

"אכן. כללית הקימה שירות נהדר – מוקד חירום ייעודי למען נפגעני המלחמה באוקראינה שמאויישים באנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש: עבודה סוציאלית, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה וסיעוד בשפות אוקראונית ורוסית. הצוותים שלנו רתומים לתת מענה ראשוני בעת המשבר ופתרונות להתמודדות ראשונית עם מצבי דחק. אנחנו גם מקבלים שיחות מישראלים שבני משפחתם נמצאים באזור הלחימה והמעבר של הפליטים.

"בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל העובדים הסוציאלים במערכת הבריאות ובפרט ל 72 עו"סים רפואיים במחוז מרכז על מחויבותם האין סופית לערכי המקצוע ומסירותם למטופליהם. הבחירה במקצוע מאפיינת את אישיותם שמלווה באמפתיה, חמלה והבנה ומסייעת לאלפי אנשים מידי יום. מאחל לכולנו שנמשיך לעשות טוב ולהיות בצד המטפל".

 

צילום: דוברות כללית

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות