ניוזים חמיםבריאות

"במסע האישי שלי ניפצתי תקרת זכוכית" ביום האישה הבינלאומי, מספרת מנהלת מחוז דן-פ"ת בכללית, ד"ר יעל רייכנברג, על כברת הדרך שעברו נשים במערכת הבריאות בשנים האחרונות

ד"ר רייכנברג מתגאה בהישגים הרפואיים ובקפיצות הטכנולוגיות שהושגו במקביל להתמודדות המתמשכת עם מגפת הקורונה, ומוקירה תודה לצוותי המחוז שבלעדיהם כל זה לא היה קורה

ד"ר יעל רייכנברג, מומחית ברפואת משפחה, מתפקדת כמנהלת מחוז דן-פ"ת בכללית מזה כשלוש שנים. בארגון היא עובדת מאז שנת 2002 ומאז שנת 2007 משמשת בתפקידי ניהול. בראיון לרגל יום האישה הבינלאומי 2022, מספרת ד"ר רייכנברג על המהפכה שעברו נשים במערכת הבריאות, פורסת את ה"אני מאמין" שלה בנושא הובלה נשית בתחום עיסוקה ומספרת על הקפיצה הטכנולוגית האדירה שנעשתה בתקופת ההתמודדות עם מגפת הקורונה.

השכלה: בוגרת לימודי רפואה בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים ולימודי תואר שני במנהל מערכות בריאות באוניברסיטת בן-גוריון, מתמחה במינהל רפואי.

כמה שנים מנהלת מחוז/כמה שנים בכללית: בכללית משנת 2002, מנהלת מחוז מזה 3 שנים.

מצב משפחתי: נשואה + 4

כיצד השתנה תפקידך כמנהלת מחוז בגלל מגפת הקורונה: "ההתמודדות המתמשכת עם מגפת הקורונה חייבה אותנו להתנהל באופן מהיר, חכם, חדשני ופורץ דרך. המעבר לרפואה דיגיטלית ומתן שירותים בבית המטופל עברו פיתוח מהיר והתאמה לצרכים המשתנים. היה חשוב לנו לשמר בעולם הדיגיטלי גם את הערכים של חמלה ויחס אישי. הרופאים, האחיות, הרוקחים ועובדי המנהל במחוז דן-פ"ת בכללית שילבו כוחות בעבודת צוות מעוררת השראה ופעלו בכוחות משותפים לתת מענה לאתגרי השעה. כמנהלת מחוז, הייתה לי הזכות לעמוד בראש מערך של 3,000 עובדים חדורי מוטיבציה שפעלו סביב השעון וללא לאות למען בריאות הציבור – בשליחות, אחריות, מקצועיות, בחמלה ואנושיות, והוכיחו מצוינות בכל התחומים."

"בשנתיים אלה הפעלנו במחוז 20 מתחמי חיסון ו-11 מתחמי דיגום קורונה בפריסה רחבה. במטרה להפחית עומס בבתי החולים עיבינו את מערך אשפוז הבית האקוטי, לראשונה בשנת  2021 בוצעו במחוז 4,800 ימי אשפוז אקוטי בבית המטופל. הזנקנו את החדשנות הרפואית שנות אור קדימה, בזכות פרויקטים כמו טייטו, אולטרסאונד מעקב הריון ביתי, Day2, תורים בווידאו-צ'אט ועוד – אשר מאפשרים טיפול מרחוק, מהנוחות של בית המטופל. הקמנו רשות מחקר וחדשנות במחוז, ומיטב העבודות מתפרסמות בעיתונות בינלאומית".

על השילוב בין העיסוק במגפה לעיסוק ברפואת השגרה: "בד בבד עם התקדמות המגפה, הבנו שפנינו להתמודדות ממושכת וכי במקביל לקורונה עלינו לקדם בריאות בכל התחומים ולהצמיח צוותים רפואיים בעלי חוסן, אשר יידעו להתמודד עם כלל האתגרים. שמרנו על רציפות בשגרת טיפולים: חיסונים ובדיקות לגיל הרך, בדיקות מצילות חיים כגון ממוגרפיה, ודם סמוי בצואה, והקפדה על פעילות גופנית ותזונה נכונה גם בשיאי התפרצות המגפה. הובלנו עבודה יזומה באוכלוסיות כגון קשישים, עריריים וחולים בסיכון, הוכחנו כי סיוע יזום לאוכלוסיות אלו שיפרה את בריאותם ואת האמון בכללית כארגון בריאות מוביל אשר דואג למטופליו. את כל אלה ועוד לא הייתי יכולה לבצע ללא הצוות המסור והמלוכד שעובד לצדי, ובראשם הצוותים המסורים הפועלים בשטח. כמנהלת מחוז דאגתי לעובדים שלי שהיו בחזית המאבק, הפעלנו מערכת תמיכה לעובדים בהתמודדותם האישית עם החולי והשחיקה, הקפדנו להיות נוכחים במרפאות, ולחזק את המורל של הצוותים. הדוגמא האישית, תחושת השליחות, והשותפות איפשרו לנו לצלוח את כל האתגרים".

קצת נתונים מספריים – כמה חיסונים היו במחוז, בדיקות, כמה אנשים פגשו מידי יום: "מפרוץ המגפה, חלו בקורונה במחוז דן-פ"ת  186,700 איש, מהם לצערינו  643 נפטרו. ב-20 מתחמי החיסון חוסנו 350,000 איש ובנוסף פעלו 11 מתחמי דיגום – כל זאת בצד המשך רפואת שגרה על ידי צוותי המחוז, קידום בריאות, איכות רפואית ומתן שירות רפואי איכותי ומקצועי לכ-500,000 מטופלי המחוז". 

רגע אחד מכונן שלא יישכח מהתקופה האחרונה… "תמיד אזכור את הלילה הראשון בו הגיעו החיסונים הראשונים למחוז בדצמבר 2020. היה זה רגע של התרגשות גדולה, שאכן בישר את תחילת דעיכתו של הגל השלישי והיווה נקודת מפנה בניהול המגפה. מבצע חיסוני הקורונה היה אחד המבצעים המרשימים ביותר שהובלתי".

יום האישה הבינלאומי – מה אומר מבחינתך כאישה, כמי שעוסקת בתחום הבריאות: נשים במערכת הבריאות עשו כברת דרך משמעותית בעשורים האחרונים. כיום שלוש מארבע קופות חולים בארץ מנוהלות בידי נשים – וזה מדבר בעד עצמו. במסע האישי שלי ניפצתי  תקרת זכוכית. אני משמשת בתפקידי ניהול בכללית משנת 2007 וראיתי את השינוי לנגד עיניי כאשר בתחילת דרכי הייתי המנהלת היחידה באולם הישיבות, ואילו היום אני כבר לא יחידה אבל בעלת גישה ייחודית. כרופאה ומנהלת חשוב לי לקדם אנשים מצוינים ולטפח מנהיגות.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות