ניוזים חמיםחינוך

להתחסן או לא להתחסן? מה הנוער חושב שצריך לעשות

בקמפוס אנקורי ראשל"צ קיימו מפגש מקוון לתלמידים ולהורים עם הרופא ד"ר איתי אור, בוגר בית הספר, בנושא הכי בוער בשיח הציבורי: סוגיית חיסוני הקורונה. בתום המפגש התקיים דיון בנושא ונערכה הצבעה מי בעד להתחסן ומי נגד

בקמפוס אנקורי ראשל"צ מעודדים בקרב התלמידים חשיבה ביקורתית ורואים בהורים שותפים לעשייה החינוכית. הצוות החינוכי באנקורי ראשל"צ קיים מפגש מקוון ב"גוגל מיט" בו השתתפו עשרות תלמידים והוריהם עם ד”ר איתי אור, בוגר בית הספר, ומי שמשמש כיום כמנתח לב במרכז הרפואי רמב”ם, סביב השאלה שמטרידה היום כל ישראלי: להתחסן או לא להתחסן?

במהלך המפגש הסביר ד"ר אור מה הסיכונים אם מתחסנים ואם לאו, דיבר על החששות בקשר התחסנות בכלל ולקורונה בפרט, והשיב על שאלות התלמידים והוריהם. בתום המפגש התקיים דיון בנושא ונערכה הצבעה מי בעד ומי נגד להתחסן: 62.5% היו בעד קבלת החיסון, 29.2% טרם החליטו, ורק 8.3% היו נגד.

משה גרדוס מנהל קמפוס אנקורי ראשל"צ: "לצד הקריאה להתחסן עולות שאלות אשר אסור להתעלם או לבטל אותן וכבית ספר המעודד חשיבה ביקורתית חשוב לנו ללמוד את הנושא, לתווך אותו לתלמידים, לשתף גם את ההורים שהם חלק בלתי נפרד מקהילת הקמפוס ושותפים שלנו בעשייה החינוכית, לשאול שאלות ובסופו של יום כל תלמיד ותלמידה, מורה והורה יקבלו את ההחלטה החכמה והנכונה לו/לה".

בין מתנגדי החיסון נמנית ניקול יעקובוב תלמידת יב: "אני ממש לא רוצה להתחסן, אני לא מאמינה שביבי התחסן ואני לא יודעת איך החיסון הזה ישפיע עלי אני פשוט מפחדת. אני לא אתחסן לפחות עוד שנה, עד שארגיש בטוחה ביחס לתופעות לוואי".

ליאור חולדרוב  תלמיד יב: "אני לא הייתי עושה חיסון נגד הקורונה משום שלא בטוחים שהחיסון בהכרח יעבוד או שלפחות אין תופעות לוואי משום שהחיסון פותח יחסית מהר ולדעתי לא נעשו מספיק ניסויים. הייתי מתחסן לפחות עוד כמה חודשים רק כדי להיות בטוח שזה לא מזיק".

אסתי איבניצקי תלמיד יב: "אני מתנגדת לחיסון נכון לעכשיו, אני לא יודעת מה יש בו ולדעתי לא עשו מספיק מחקר לגביו".

לעומתם תלמידים אחרים מסכימים להתחסן.בן מורג  תלמיד יב: "אני אתחסן, אתייעץ עם הורי קודם האם להתחסן מידית או להמתין מעט לסיבובי החיסון הבאים".

יובל מוסקוביץ תלמידת יב': "תומכת בחיסונים, מאמינה שחיסון מידי יעצור את התפשטות המגפה".

איתי בן לולו תלמיד יב': "מדענים אישרו את החיסון, גם מוסדות שתפקידם לאשר תרופות, לכן מרגיש לי בטוח. כמו כן אנחנו עושים הרבה דברים ולא בהכרח חושבים על תופעות הלוואי שלהם, כמו ניתוחים פלסטיים ועוד. אז מדוע בוטוקס כן וחיסון לא?".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות