ניוזים חמיםבריאות

דנה ניר, תזונאית קלינית, שירותי בריאות כללית מחוז דן פ"ת: "סופגנייה היא סופגנייה! היא לא נועדה להיות חלק מהתזונה היומיומית שלכם ולכן אין שום סיבה להחליף או לקזז אותה עם אוכל, תיהנו ממנה כפי שהיא – מתוקה, רכה, טעימה ועשירה במילוי שווה."

אנחנו מחכים כל השנה לסופגניות הממולאות והטעימות וחושבים מה נוכל להוריד מהתפריט כדי לשלם על כל הקלוריות והסוכרים שאנחנו נהנים מהם, אבל מסתבר שאפשר גם אחרת

חנוכה הוא חגים האורים וחג הניסים אבל בעיקר חג המאכלים הטעימים שעמוסים בסוכר ושמן ובהרבה מילואים טעימים שנעים מריבה סטנדרטית ועד שוקולדים לבנים, קרמים ושילובים ייחודיים. משנה לשנה הסופגניות הופכות טעימות ומושכות יותר ואילו אנחנו מנסים להדק את החגורה טיפה יותר. אז זהו שמסתבר שאפשר גם אחרת, לכן פנינו לדנה ניר, תזונאית קלינית M.sc RD, שעובדת בקופת חולים כללית מחוז דן פתח תקווה במרפאת ראש העין, כותבת הבלוג 'מעשית במטבח' בו תוכלו למצוא מתכונים, טיפים וכתבות בנושאי בריאות ותזונה ומעבירה שיעורי בישול בריא, וביקשנו שתסביר לנו איך אפשר לשלב בין התשוקה השנתית לטעים טעים הזה לבין הרצון לשמור על הפיגורה.

דנה ניר: "חנוכה הגיע ואיתו כל הריחות, הטעמים והצבעים האופייניים לתקופה. המאפיות והקונדיטוריות מציגות בפנינו את מרכולתן כשהשיא בימים אלו ממש. לצד כל אווירת החג, ההתרגשות והמסורת עולים גם חששות משמן, מאכילת מזון מטוגן ומלהשמין בעקבות המאכלים האופייניים לחג החנוכה שרובו ככולו על טהרת השמן. נוצר מצב שהרבה אנשים צמים או מקזזים מהאוכל שלהם במהלך היום כדי 'להרוויח' את הסופגניות בערב, אנחנו מגיעים לערב עם הלשון בחוץ ו'מתפרעים'.

דנה ניר תזונאית בשירותי בריאות כללית. צילום אוהד נירדנה ניר תזונאית בשירותי בריאות כללית. צילום אוהד ניר

ואז מה קורה?

לא אכלנו כל היום שזה מבאס בפני עצמו. במקום לאכול אוכל מזין וטעים לאורך היום הכנסנו אותה כמות ואפילו יותר של מזון לא מזין וגם, ברוב המקרים לאחר האכילה יעלו תחושות פחות נעימות, בין אם זה תחושות פיזיות בבטן, מחשבות של 'למה אכלתי או למה זה היה טוב עכשיו?' או רגשות קשים של אכזבה.

אז מה עושים?

לא מקזזים או צמים כדי 'להרוויח' את הסופגנייה בערב. סופגנייה היא סופגנייה! היא לא נועדה להיות חלק מהתזונה היומיומית שלכם ולכן אין שום סיבה להחליף או לקזז אותה עם אוכל, תיהנו ממנה כפי שהיא – מתוקה, רכה, טעימה ועשירה במילוי שווה.

אם אתם רוצים לדעת איך לעשות את הבחירות התזונתיות המתאימות לכם,  מוזמנים להתייעץ עם דיאטנית מהכללית!"

סופגניות טעימות. צילום פיקסביי PIXABAYסופגניות טעימות. צילום פיקסביי PIXABAY
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות