ניוזים חמיםחדשותחינוך

מגזין "אנקדוטה": מיזם חברתי חדש שמהווה במה אינטלקטואלית לסטודנטים בישראל

תמר מחלב וענת שלפניק: "הקמנו את "אנקדוטה" בעקבות תחושות שעלו בנו כסטודנטיות. כיום לא קיימת פלטפורמה המאפשרת לסטודנטים לחלוק את המחשבות והדעות שלהם באופן שיטתי. חשוב לנו לתת את הבמה הזו."

מגזין "אנקדוטה" הנו מיזם חברתי חדש אשר שם לעצמו למטרה להוות במה אינטלקטואלית לסטודנטים בישראל. מטרת "אנקדוטה" היא לאגד סטודנטים חושבים מכל רחבי הארץ. סטודנטים שיש להם מה להגיד, שמתייחסים ללימודיהם כאל עולם ומלואו ומעוניינים לפתח אחרים ולהתפתח בעצמם. מטרות נוספות הן פיתוח חשיבה ביקורתית, ניהול דיונים מעמיקים, חשיפה לתחומי לימוד אחרים והבעת דעה. המיזם הוקם על ידי תמר מחלב, סטודנטית לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית וסוציולוגיה באוניברסיטת בר אילן, וענת שלפניק, סטודנטית לתואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה.

ענת שלפניק. צילום עצמיענת שלפניק. צילום עצמי

"הקמנו את "אנקדוטה" בעקבות תחושות שעלו בנו כסטודנטיות. מאוד קל להתחיל את הלימודים, להישאב לרוטינה הלחוצה של מבחנים ועבודות השוחקת את הסקרנות ולשכוח את הסיבה האמיתית שבזכותה נרשמנו לתואר. היה לנו חשוב למצוא פתרון לסוגיה הזו" מספרת תמר.  "כמו כן, כיום לא קיימת פלטפורמה המאפשרת לסטודנטים לחלוק את המחשבות והדעות שלהם באופן שיטתי. חשוב לנו לתת את הבמה הזו. כמובן שנקודת מבטו של סטודנט שלמד שנים בודדות שונה מההשקפה של אנשי אקדמיה ותיקים, אך בדיוק בשל כך היא רעננה ומעניינת" מוסיפה ענת. "התחושה היא שצעירים רבים רואים באקדמיה מוסד מיושן שאין באפשרותם להיתרם ממנו. בעיניי, ההפך הוא הנכון. מעבר להתמקצעות, יש ערך עצום גם בלמידה לשם רכישת ידע והרחבת הפרספקטיבה האישית שלנו כבני אדם. בנוסף, האקדמיה מעניקה לסטודנטים כלים מחשבתיים ומחקריים מעמיקים שאין לזלזל בהם." אומרת תמר. "חשוב לנו לשים את הזרקור על הידע המחקרי והאקדמי, שאין לו תחליף, בשילוב עם הפרספקטיבה האישית של הסטודנט, ולחבר בין הסטודנטים על בסיס סקרנות. זה בדיוק מה שאנחנו עושות ב"אנקדוטה".

תמר מחלב. צילום עצמי

"בהתחלה, פרסמנו קול קורא עם פרטים ראשוניים על המיזם בתפוצה של חברים ומכרים שלנו." מספרת ענת,"לשמחתנו, ההיענות הייתה גדולה, והמיזם עורר הרבה עניין. נשלחו אלינו מאמרים מגוונים ומרתקים. עוד מטרה ארוכת טווח שלנו היא לייצר קהילה איכותית של סטודנטים ולספק להם תוכן תדיר ומעניין. כרגע המאמרים מתפרסמים בעמוד פייסבוק שהקמנו, ואנחנו בתהליכי הקמת אתר ייעודי. המאמרים שאנחנו מקבלות עוברים סינון ולא כולם מתפרסמים. חשוב לנו ש"אנקדוטה" תהיה פלטפורמה איכותית ואקסקלוסיבית. בנוסף, אנחנו מקפידות מאוד על חוקי זכויות יוצרים וצירוף ביבליוגרפיה לכל מאמר".

"מטרה נוספת היא החיבור בין סטודנטים מכל הארץ " מוסיפה תמר, "כיום, אין שום התממשקות בין סטודנטים מהאוניברסיטאות השונות. אני חושבת שאנחנו כסטודנטים יכולים רק להיתרם מחיבור שכזה. דיונים בין סטודנטים שלמדו חומר דומה בצורה אחרת, ממרצים שונים, יכול להוות פתח לרעיונות מאוד מעניינים. אנחנו משוכנעות שהקהל שלנו מורכב מהסטודנטים שימשיכו באקדמיה בעתיד, ויהפכו לחוקרים בעצמם."

 

סטודנטים מכל האוניברסיטאות והמכללות בארץ אשר מעוניינים לפרסם במגזין "אנקדוטה"

מוזמנים לשלוח מאמרים לכתובת המייל

 anecdoteisrael@gmail.com

ולבקר בעמוד הפייסבוק

https://www.facebook.com/MagazineAnecdote

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות